Mijn kat bijt en krabt steeds vaker.. waarom?

Mijn kat is bijna 11 jaar. Heb haar vanaf 3 weken moeten weghalen bij iemand die haar weg wilde gooien omdat vrouw allergisch was. Ik heb haar altijd goed verzorgd en tot de dag van vandaag krijgt ze alle aandacht die ze wilt. Ze wilt de hele dag door aandacht omdat ze zo afhankelijk van me is. gaat zelfs mee naar de wc en dan op mn schoot zitten om maar een voorbeeld te geven. Laatste tijd doet ze steeds wat gemener. Ik moest eens huilen en toen mauwde ze de hele tijd en toen wilde ze aandacht en begon me in me gezicht te krabben. of als ze aandacht wilt en ik aai haar kan ze plotseling ineens bijten. ook als ik haar niet aai dan kan ze ineens me hand pakken en bijten. soms heel zacht maar soms ook keihard. waarom doet ze dit? ze doet het ook bij mijn moeder/vriend

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat de kat iets onder de leden heeft en dit is de enige manier om te laten zien dat ze misschien ziek is.
Voor de zekerheid zou je een langs de dierarts kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kat is geen jonkie meer.
daarnaast doet ze de laatste tijd wat gemener zeg je.
het kan zijn dat je kat iets onder de leden heeft, en/of dat ze pijn heeft.
ik zou niet te lang wachten met naar de dierenarts te gaan voor een grondige seniorencheck, inclusief bloedonderzoek.

verder kan je haar nog zo goed verzorgd hebben; je hebt haar tijdens cruciale periodes in haar opvoeding niet kunnen leren wat ze spelenderwijs van moepoes en nestgenootjes had kunnen leren.
wat jij beschrijft; verlatingsangst en het niet respecteren van grenzen, zijn typisch problemen die je ziet bij katten die te vroeg uit het nest zijn gehaald.
13 weken is toch wel het minimum wil je een goed gesocialiseerde kat in huis halen.
ik lees dat jij geen keus had, maar zet het toch maar even neer ter algemene informatie.
Rieneke1
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Plus voor Rieneke. Soms zit je inderdaad na 11 jaar nog met de gebakken peren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+!