wat moet je doen als een pup van 6maanden auto`s aanvalt

onze pup valt auto`s aan die langs rijden,als hij gewoon aan de riem loopt,hij is pas 6maanden oud maar wi helpt mij om hem rustiger tekrijgen. bedankt

Toegevoegd na 6 dagen:
er heeft nog niemand mij kunnen helpen
hij is gewoon bang denk ik
ben nu met hem naar een hondenschool toegegaan
hoop dat het helpt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Probeer dit eens, misschien helpt het..
Neem een extra hondenketting mee (of iets anders wat hard klettert), wanneer er een auto aan komt en hij reageert daarop, gooi die ketting achter de hond zodat hij daarvan schrikt. Niet OP de hond natuurlijk.
Probeer dit een paar keer, bij ons heeft het goed geholpen.
Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat de hond bang wordt voor auto's..
Hij ziet het nu als spelen, als een uitdaging..
Hij reageert erop, omdat hij het weg wil jagen, en dat lukt hem ook! Want iedere keer, gaat de auto ook weer weg, dus zal hij dit blijven doen.

De beste tip is om met hem op puppy cursus te gaan, daar leren ze jou en de hond omgaan met sommige situaties en leert de hond een beetje normen en waarden.
Plus het is erg goed voor jullie band :)
Succes ermee en het komt vast goed!

Toegevoegd na 1 minuut:
Wij laten de hond trouwens ook altijd gaan zitten wanneer er een auto, fietser of voetganger passeert. Zo leert hij respect te hebben en te wachten totdat hij weer verder mag. Consequentie en duidelijkheid is eigenlijk wat een hond van je vraagt ;)

En liefde natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Dogwhisperer inschakelen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gezien bij de dogwhisperer (leerzaam en leuk programma):

Als je hond iets aanvalt of vreselijk blaft, bijvoorbeeld naar honden aan de overkant of in jouw geval een auto, dan moet je allereerst de lijn heel kort houden én je moet tussen je hond en het andere object in gaan lopen. Met je hond dus recht naast jouw been.

Het blijkt dat een hond dan begrijpt dat hij niet meer hoog in de roedel staat. Jij loopt er immers tussen en de lijn is kort en strak.

Bij mijn hondje hielp het toppie!