Mijn kat zijn huid heeft sinds kort een dikke, grijs-bruin geschilferde plek die een beetje op een korst lijkt. Wat is dit?

Hij heeft altijd al meer last van jeuk, is een gecrasteerde kater. Hij komt ook regelmatig buiten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het lijkt op schurft (komt dat door een mijt?)
Maar als hij altijd last heeft van jeuk, doe je hem dan wel regelmatig ontwormen en ontvlooien?
Altijd tegelijkertijd, vlooien en wormen zijn gastheer van elkaars eitjes en zo!

In ieder geval even naar de dierenarts gaan.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep, schurft wordt veroorzaakt door een mijt die zich in de huid nestelt, vraag maar na bij de dierenarts.

Andere antwoorden (2)

Mogelijk heeft poezemans een soort schurftmijt.
Even mee naar de dierenarts gaan lijkt mij wel aangewezen, zeker als die plek groter wordt want dan is het bijna zeker schurftmijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou ook schimmel kunnen zijn,veel katten hebben daar last van,omdat het behoorlijk besmettelijk is,ook voor mensen,dus vluks naar een dierenarts.