Wel of geen jas voor mijn hond?

Ik ben er helemaal niet voor om honden aan te kleden, maar nu het kouder wordt, loopt mijn hondje 's morgens echt te bibberen. Normaal bibbert ze nooit. Ze heeft een normale vacht, beetje type langharige chihuahua (qua vacht dan). Zal ik haar dan toch maar een dekje oid geven als het nog kouder wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dat kan, maar ik zou er nu absoluut nog niet mee beginnen. Nu is het nog boven nul met nachtvorst. Ga je hem nu lekker warm aankleden kan hij straks met extreme vorst niet meer buiten komen, want dan helpt dat jasje ook niet meer. Ik heb ook een dekje, die ik alleen gebruik als er een pak sneeuw ligt, aangezien ze anders met haar buik in de sneeuw loopt (nog steeds, maar dat dekje houdt dus haar buik droog en warm). Nu is het echt nog niet nodig, doe het dus nu ook niet. Hij zal het dan alsmaar kouder krijgen. Nog een tip: als er zout is gestrooid (zal niet lang meer duren nu) smeer dan de zooltjes van de voetjes een beetje in met Vaseline.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik zou wel een jasje voor hem kopen, en dan een hele leuke opvallende dan heeft je hondje het warm en loopt hij dr ook nog leuk bij!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hou ook niet van jasjes maar mijn hond houdt ook niet zo van kou.
Maar kou lijden is erger!
Een neutraal dekje houdt haar warm. Zonder mouwtjes dus. En mijn hond is lichtbruin, haar dekje donkerbruin, en het ziet er reuze cool uit en toch heel gewoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je hebt van die speciale dekjes voor honden. Daarbij is alleen het rug gedeelte bedekt en vastgemaakt met een riempje onder de buik. Dit is veel makkelijker en comfortabeler dan hem een jasje aan te doen waar zijn pootjes doorheen moeten.
Thuis het dekje niet omdoen en puur voor buiten houden. Afhankelijk van de grote van je hond kan je een kattentunnel
11 jaar geleden
loginabcde
11 jaar geleden
vervolg: aanschaffen (voorbeeld http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbed_kattenkussen/huizen_hollen). En als het om een grotere hond gaat een lekker bedje maken met veel kleden of dekens zodat hij er wat mee kan schuiven
Nee geen jasje, nergens voor nodig. Honden hebben een goede vacht tegen de kou. Als je een jasje doet heb je straks ook regen laarsjes en schoentjes nodig, en vergeet dan niet het mutsje en sjaaltje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, dat dacht ik dus ook altijd, maar nu ik haar zo zie bibberen, vraag ik met toch af of haar vacht haar wel warm genoeg kan houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat jij zegt klopt niet,als je merkt dat je hond(vooral meestal kleine hondjes)het echt koud hebben wordt aangeraden ze een jasje aan te trekken.
Niet alle honden hebben een dikke vacht en kunnen tegen de kou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ieniemini schoothondje kun je niet vergelijken met een stevige volwassen hond met een dikke vacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn genoeg hondensoorten die zo zijn doorgefokt dat ze fysieke problemen hebben, denk aan chihuahua's wiens ogen eruit kunnen vallen, rassen met een grote kans op rugproblemen, etc. Zo zijn er ongetwijfeld ook hondsoorten waarbij de vacht niet warm genoeg is om hen tegen de kou te beschermen.
Dat je hond bibbert wil niet perse zeggen dat hij het koud heeft. Ik zou eerder naar de dierenarts gaan dan geld uitgeven aan een waarschijnlijk onnodige jas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een jas kost 1x een tientje, de dierenarts 1x €40
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik werk bij een dierenarts, dus dat zit wel goed :)
Ze mankeert niets hoor.
Als het kouder wordt wandel dan met je hond niet al te lang buiten.
Als die de eerste symptomen krijgt help je hond door hem stevig droog te wrijven, om hem daarna een lauw bad te geven. Heb je niets bij de hand, neem dan je jas of je trui. Wrijf de hond warm en rol hem daarna in een droog kledingstuk.

Je kan wel een jas meenemen om hem droog te maken, maar aantrekken zal ik niet doen.

- Lees voor meer informatie de bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hondje met zo;n klein lijfje kan zichzelf al nauwelijks warm houden, en als hij thuis de hele dag voor de kachel, op schoot of op de bank ligt in ee nverwarmd huis, heeft-ie ook nog eens een vachtje van niks.

Hoe lullig het ook staat, je kunt dan inderdaad beter even een truitje voor hem breien of haken .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had je al een plus gegeven,maar je moet je hondje natuurlijk niet zo'n monsterlijk gestreept truitje aan doen hè?^_*!(ik moest het echt ff zeggen,hehe)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen hond - met of zonder trui. \Wel een stapel van die truitjes gehaakt op verzoek.
Deze hond op de foto wil trouwens eigenlijk zijn trui liever nooit uit, ook niet binnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja sorry, maar zo creatief ben ik niet :), daar ga ik minstens een jaar over doen, als er een jasje komt, wordt het een kant en klare.
Als je hondje bibbert wat hij normaal niet doet zou ik snel naar de winkel gaan om een jasje te kopen. Ondanks dat het er raar uit kan zien is het veel beter voor je hond en z'n gezondheid