Is dit wel een goede kooi?

(zie foto) Ik wil deze hamsterkooi kopen. 50x44x27
is deze groot en leuk genoeg? Alvast bedankt!
Ps misschien heeft u ng een link voor andere kooiensites bijv, Dank U

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Ziet er leuk uit, maar uit ervaring weet ik dat hamsters snachts wakker zijn en dan willen proberen te ontsnappen. Wat ze dan gaan doen is met hun tanden op de tralies bijten en dat klinkt dan de hele nacht door.
Je zou ook kunnen overwegen om een aquarium te kopen en daar je hamster in te doen. Dan kan je hamster jou snachts niet wakker maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- is van mij, sorry. Een hamster in een aquarium is leuk. . . . voor de mens. Je kunt hem goed zien en je hebt weinig hinder van geluid en geur. Voor de hamster is het een hel. Het is er vaak te warm in, graven wil niet goed en voor een hamster is het heerlijk om te kunnen klimmen.
Daarnaast moet je de hamster van bovenaf pakken en dat is weer erg beangstigend voor zon diertje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft er geen lamp boven te zetten en als er bovenop gaas zit dan is er voldoende ventilatie en zeker niet te warm. Graven gaat juist prima en je krijgt geen rommel op de grond, wat je wel hebt als het diertje in een kooi zit.
Ik heb jaren hamsters gehad en mijn conclusie is dat een hamster zich prima voelt in een aquarium. Google maar en je ziet genoeg hamsterliefhebbers die er net zo over denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook niet over een lamp.
Bij een normale kooi is er aan elke kant ventilatie. En ja, als je voor een diertje kiest dan krijg je behalve het genot ook de "problemen" de rommel die er uit zon kooi komt, het geluid die ze maken. Ik ga niet googelen, ik gebruik mijn kennis die ik heb opgedaan op de opleiding dierverzorging en de ervaring die ik heb opgedaan in de vele dierenspeciaalzaken waar ik heb gewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik heb een achtergrond met dierverzorging en de nodige ervaring, maar het gaat niet om wat jij of ik er van vind, het gaat er om waar de vraagsteller zich in kan vinden. Wil er ook geen machtstrijd van maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste dierspeciaalzaken houden hamsters, muizen, ratten en gerbils ook in een aquarium.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben ook muisjes en gerbils in n aquarium zitten, uiteraard niet samen maar die beestjes lijken het toch naar hun zin te hebben. Staan wel niet in direct zonlicht dus is op gelet dat het er niet te warm word. Volgens mij kan dit dus wel, de tralies van zo'n kooi zijn inderdaad wel fijner om te klimmen maar je kan ook verdiepingen maken in de aquarium waar ze naar hartelust kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in een dierenspeciaalzaak heeft het een bepaalde reden en is de huisvesting ook lang niet altijd om naar huis te schrijven en laat vaak veel te wensen over, dus denk dat dit appels met peren vergelijken is. hamsters klimmen graag, en het zijn en blijven knaagdieren.
wij hebben 4 hamsters en geen een van allen is een traliebijter. de energie kunnen ze kwijt (klimmen in tralies, lopen in molentje, graven, verstoppen, en er is elke week wat nieuws te ontdekken omdat het 'extra' speelgoed afgewisseld word) zo knagen aan tralies geen stereotype gedrag. als men niet tegen het ritme van een hamster kan, en niet tegen het geluid wat het dier kan produceren is het m.i. geen strak plan om aan een hamster te beginnen. het zijn eerder kijkdieren dan knuffeldieren (ondanks hun schattige uiterlijk) wat een ervaring en/of een bepaalde achtergrond dan ook mag zijn, persoonlijk zie ik hier de toegevoegde waarde niet van eerlijk gezegd. (niet lullig bedoeld hoor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een aquarium kunnen de diertjes ook graven, klimmen, rennen, ook in een molentje dus ze komen volop aan hun trekken. Zoals je op het plaatje ook kunt zien zijn er attributen genoeg om in een aquarium te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plaats de kooi op een plaats waar het niet tocht, het liefst op een tafeltje of iets dergelijks. Ook is het beter dat de kooi niet overdag in de felle zon staat, vooral in een duna geeft dit een broeikaseffect, en hamsters kunnen niet zo goed tegen hitte.Zet de hamster ook niet direct naast een stereo die de hele dag aan staat, hamsters houden van rust, zeker als ze overdag slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wel een prima soort van kooi.
een tip:
Geef het diertje ook ruimte, dus een rennetje neerzetten waar ie af en toe in kan rennen.
Dit is een prima kooi voor een DWERGhamster.
Voor een goudhamster zou ik een grotere kooi aanraden.

Mag ik je er op wijzen dat een hamster een nachtdier is en dat, hoewel velen anders beweren, je zijn dag-nachtritme niet kunt omdraaien.

De meeste hamsters vinden het trouwens niet echt leuk om opgepakt te worden en je mag nooit vergeten dat een hamster een solitair dier is. Dit betekend dat ze ten alle tijde alleen gehouden moeten worden.

Veel plezier !

Toegevoegd na 3 minuten:
Goudhamsters worden in dierenwinkels ook wel verkocht als syrische hamsters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan wat voor hamster je hebt.

"De minimumafmetingen van een hamsterkooi voor een Syrische hamster zijn 60 cm bij 40 cm. Voor een dwerghamster zijn de minimummaten voor een kooi 50 cm bij 30 cm. Grotere afmetingen zijn echter te verkiezen."

De oppervlakte van jouw kooi lijkt op het plaatje 44x27 cm en dan zou het voor een dwerghamster nog net kunnen maar voor een syrische hamster niet meer. Maar groter is natuurlijk altijd beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en de 2 etages die het oppervlak groter maken dan enkel het oppervlak op de 'begane grond' dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het wel kan hoor als je je hamster speeltjes ed. geeft. Maar ik heb geen hamster dus weet er niet zo veel van, alleen ratten en die vinden veel ruimte juist fijn om rond te lopen, klimmen en spelen
Dit is een mooi hok voor Dwerghamsters, heb je een andere hamster zou ik toch een groter nemen. ik zou in ieder geval een kooi nemen die minstens 80 cm is. Ik weet niet waar je woont. maar kijk anders is op 2e hands site's daar kan je zelf bieden en zelf de plaats uitkiezen. vaak zijn het mooie hokken. de link:
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?xl=1&ds=to%3A1%3Bdi%3A%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Blx%3A113532%3Bly%3A494165%3Bkw%3Ahamsterkooi%3Bosi%3A2&ppu=0&postcode=1551PM&ig=1&uc=1

deze zou ook mooi zijn.
http://www.uwdierenwinkel.nl/knaagdieren/hamsterkooien/ferplast-hamster-muizenkooi-kios.html
Je hamster moet ook ruimte hebben om te rennen enzo.

Wat voor kooi je kiest is natuurlijk helemaal je eigen keuze. Er zijn veel verschillende hamsterkooien op de markt, varierend van duna's, traliekooien, terraria en buizenkooien tot flipperkasten waar hamsters in kunnen leven. Ik raad iedereen wel aan bij het kopen van een kooi aan het welzijn van de hamster te denken, en niet aan wat hij er zelf flitsend en mooi uit vind zien. Let ook goed op dat de hamster niet te ver kan vallen in de kooi. Niet alle kooien die voor hamsters verkocht worden zijn namelijk ook daadwerkelijk geschikt voor hamsters.

Foto 1
Naam kooi: Grote Duna
Afmeting: 72 x 46 x 31 cm

Foto 2

Naam kooi:Ferplast Mary
Afmeting: 80x50x38

Toegevoegd na 4 minuten:
Plaats de kooi op een plaats waar het niet tocht, het liefst op een tafeltje of iets dergelijks. Ook is het beter dat de kooi niet overdag in de felle zon staat, vooral in een duna geeft dit een broeikaseffect, en hamsters kunnen niet zo goed tegen hitte.Zet de hamster ook niet direct naast een stereo die de hele dag aan staat, hamsters houden van rust, zeker als ze overdag slapen.

Toegevoegd na 6 minuten:
een tip:
Geef het diertje ook ruimte, dus een rennetje neerzetten waar ie af en toe in kan rennen.