Wat is dit voor soort eend?

Deze eend bivakkeert voor ons huis met haar kleintjes.
We zijn benieuwd wat voor soort eend het is. Hopelijk geeft de foto voldoend informatie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik vind dat hij erg lijkt op een Nijlgans.

Toegevoegd na 34 seconden:
http://www.vogeltrackers.nl/vogelskijken/soorten_vogels?bid=630
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus ik zeg het fout, het is geen eend maar een gans?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
Maar voor het geval je de Donald Duck leest, dan weet je dat ze familie van elkaar zijn.
Guus Geluk is een neef van Donald Duck, maar volgens het vrolijke weekblad is Guus een gans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th: lol. Waarschijnlijk verre familie ;o) @pieker; het is inderdaad een gans. Of de kleintjes zijn de lelijke eendjes die veranderen in een mooie gans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@som vrij vertaald naar H.C. Andersen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zinloos weetje: ook al heet het beest inderdaad nijlgans, hoort hij niet bij dezelfde ondefamilie als ganzen, maar bij de onderfamilie van halfganzen, net als bijvoorbeeld de bergeend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk weetje! zinloos allerminst. Verklaart in ieder geval waarom het meer op een eend lijkt dan op een gans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel voor het goede antwoord, de discussie die eruit ontstond was ook leuk!

Andere antwoorden (2)

Lijkt mij inderdaad een nijlgans.

Zie bron met plaatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is inderdaad een nijlgans maar dit zijn echt geen zeldzame beesten. Kom die beesten altijd tegen tijdens het vissen. Ze blijven je maar volgen en herrie schoppen (rotbeesten).