Lijkt het nou zo of hebben sommige west highland white terriers niet rechtopstaande oren?

Wij willen graag een westie pup en we zitten even naar allerlei foto's te kijken en het valt ons op dat sommige pups niet rechtopstaande oortjes hebben en andere weer wel. Of lijkt dat nou gewoon zo?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K
paulus811
10 jaar geleden
Een westie is leuk, maar wel eens aan een Cairn Terrier gedacht. Ik vind het karakter daarvan persoonlijk leuker. Wil je echt geen westie ontraden, maar kijk eens naar dat ras.

Antwoorden (1)

Alle pups worden geboren met hangende oortjes. Deze gaan staan als ze ouder worden. Bij sommige pups is dat eerder of later. En sommige fokkers helpen de oren te staan door ze te tapen zodat het kraakbeen sneller recht groeit en het minder moeite kost. Ook heeft de grootte en dikte van het oor en de vacht invloed op hoe snel en goed de oortjes gaan staan.