De hondentrimsalon is de komende weken vol met afspraken. Ik wil dan maar mijn Malthezertje zelf wassen en knippen. Iemand nog tips?

Wordt in de salon de hond eerst gewassen en dan geknipt of andersom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Eerst gewassen, uitgeföhnd en dan geknipt. Of bij scheren: eerst scheren, dan wassen, dan nascheren. Maar let op: het is moeilijker dan je denkt. Voor je het weet bel je de trimsalon om te smeken of ze je verknipte hond willen bijwerken. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik knip m'n malthezer altijd zelf. Goeie kappersschaar kopen en uitdunschaar voor de vervilte plekken. Deze kun je dan makkelijker uitdunnen. Eerst knippen. Vingerdikke afstand van de huid. Dan wassen met witshampoo deze is een beetje paarsig van kleur. Goed nadrogen ( fohnen) en dan nog naknippen. Trek er anderhalf uur voor uit. Nagels laat ik wel altijd ergens doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is verschillend,maar de meeste knippen eerst en wassen dan,dan is hij veel sneller droog.De maltezer wordt meestal geschoren met 5 mm,dan houd je een leuk donslaagje over,knip klitten gewoon weg,en houd daarbij de schaar niet richting huid ,maar er van af! Houd ook de oortjes goed bij het velletje vast en blijf minstens twee centimeter uit de buurt van het oorspronkelijke oor.Na het wassen lekker fohnen en borstel tegelijk daarbij,Voetjes van de onderkant netjes glad maken,Het is ongeveer twee uur werk,zet hem lekker op tafel of in ieder geval op werkhoogte.En als hij vast staat loop dan nooit weg,dus leg alles klaar.