Mag je een hond op water rantsoen zetten ?

Toegevoegd na 6 minuten:
ik heb een werkadresje waar ze een hondje van 5 maanden hebben en dat hondje is ook een puppy uit mijn eigen nest

als ik binnenkom is haar waterbak altijd leeg
dan vul ik hem gedeeltelijk en zij drinkt het gulzig leeg wat dan voor mij de betekenis heeft dat ze niet genoeg drinken krijgt

ik heb die mensen er al over aangesproken maar ze zeggen dat ze alleen na het eten een plonsje water krijgt want anders plast ze in huis

en nu weer heb ik het met ze erover gehad dat de eerste behoefte van een hond water is maar ik moest me met mijn eigen zaken bemoeien en hoef ook niet meer terug te komen om daar te werken

ook haar bench is veel te klein

wat kan ik doen om dit hondje te helpen want het lijkt me ook niet bevorderlijk voor haar gezondheid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hond hoort altijd vers water tot zijn beschikking te hebben. Is het een jong hondje, dat ze nog in huis plast?
Anders kan het misschien ook een medische oorzaak hebben dat ze zo vaak plast. Vervelende situatie, rare types ook om zo te reageren. Is de pup uit een nest van jou, of heb je ook één uit hetzelfde nest?
Misschien kun je dan de fokker raadplegen wat te doen.
Maar een hond heeft gewoon water nodig en niet een klein plonsje, dan moeten ze haar vaker uitlaten.
Goed dat je hier wat aan doet hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een pupje uit mijn eigen nest en ze is 5 maanden en zit grotendeels alleen thuis in de veel te kleien bench maar als ik daar ben laat ik haar altijd los en geef haar een flinke plons water die ze gulzig opdrinkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij haar zelf gefokt? Dan zou ik haar weer terug halen.
Ik heb ook een hond en een overeenkomst met de fokker dat ik er goed voor zou zorgen. Bij twijfels (en al helemaal hoe deze mensen reageren) gewoon terughalen. Geef je het geld (als ze ervoor betaald hebben) terug. Tenminste dat zou ik doen hoor. Wat een rare types.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is het stomme van mij dat ik geen overeenkomst met ze heb gesloten omdat ik bij ze werk en wel dacht dat het goed zat met die mensen.... niet dus maar ben je niet strafbaar als je een hond terughaalt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overleg even met de dierenbescherming wat je het beste kunt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen overeenkomst hebt met die mensen en je twijfelt of de hond goed verzorgd wordt, kun jij hem volgens mij als fokker gewoon terug halen, maar ik zal nog even verder voor je zoeken of ik iets concreets hierover kan vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn partner kun je hem niet zomaar terughalen, want ze is nu hun eigendom en dieren hebben niet veel rechten helaas. Of je zou bij een rechtswinkel navraag kunnen doen hoe je het beste kunt handelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waardeloze mensen.
Het is dat je geld moet verdienen,en daar moet werken.
Maar als je s,avonds thuis komt,en je kijk naar jouw hond.
Dus de moeder van dat hondje.
Zou haar kind zo een leven gegund hebben.
Weet of ken je iemand die wel goed is voor de hond.
Neem hem gewoon mee naar huis.
Zeg maar dat je er mee wandelen bent geweest.
En dat hij of zij er vandoor is gegaan.
Ze kunnen je niks maken.
Ja ,,,alleeen dat jij ontslag krijgt.
Het is voor jouw een groot dilemma.
Rieneke1
12 jaar geleden
heb je deze mensen verteld dat ze alvast goed moeten gaan sparen voor de dierenarts?
daar komen ze nl terecht als het zo doorgaat.
ze zijn goed bezig de nieren van dit hondje naar de kloten te helpen.
meld idd bij de db.
een hond hoort water ter beschikking te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan ik zó boos over worden! Dit is zoiets als een baby op rantsoen zetten omdat je anders zo vaak de luier moet verschonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SuzyQ dat is precies wat ik hem heb gezegd heb jij jouw kinderen ook op rantsoen gezet omdat je teveel hun luier moest verschonen maar die meneer zwijgt in alle talen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grrrr, wat een onmensen. Zulke mensen zouden geen hond moeten hebben.
Zit je aangesloten bij een rasvereniging? Misschien kunnen zij bemiddelen voor herplaatsing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb net de dierenbescherming gebeld maar ze doen er niets mee!!!!!!!#$@ gruh pas als ik kan aantonen dat het dier te weinig water krijgt dan nemen ze de melding aan dus het gaat net als met alles eerst moeten er slachtoffers vallen wil de overheid in actie komen trietst in en in triest ik sta met de rug tegen de muur
wat er nog wel gedaan zou kunnen worden is een mail interventie houden allen die zich geroepen voelen er wat aan te doen die meneer een mailtje sturen reageer dan met een pb tje en ik geef je zijn adres
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mhvdw56, zie je een mogelijkheid om die hond weg te kapen uit dat huis?
Natuurlijk hard kans dat je de politie op de stoep krijgt, maar je hebt dan wel een hond gered.
Zorg ervoor dat het beestje niet bij jou is, maar ondergebracht bij iemand anders.
Als dat de enige oplossing is (namelijk het recht in eigen hand nemen) dan moet dat maar.
Sterkte ermee.

Antwoorden (8)

Nog even antwoord, ik heb ook al een reactie gegeven, maar een hond mag niet op water rantsoen. Ze moeten haar vaker uitlaten en misschien vinden ze dat teveel werk.
Ik zou de fokker anders raadplegen wat te doen.
Ik kan mij voorstellen dat ze haar voor de nacht niet meer teveel willen laten drinken, maar overdag moet een hond gewoon water tot zijn beschikking hebben.
Ik vind ook dat ze merkwaardig reageren als jij je bezorgdheid uit, dus het is een vervelende kwestie voor je.

Toegevoegd na 18 minuten:
Als jij het hondje gefokt hebt, zou ik het daar weg halen.
Je mag er toch als fokker vanuit gaan dat ze goed voor de pup zullen zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elk dier moet altijd de beschikking hebben over water, punt uit.
Als het beest in huis plast, laten ze 'm misschien niet vaak genoeg uit.
Je zou het misschien kunnen melden bij de Dierenbescherming, zie hier: http://www.dierenbescherming.nl/contact-meld-dierenmishandeling

Jammer dat mensen niet fatsoenlijk met hun dier omgaan en niet fatsoenlijk met jou :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja helemaal mee eens Hippo. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens, alleen zal de dierenbescherming niks kunnen doen... helaas... wel n +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MissPrixie: kijk maar eens op die link.
Dan krijgt ze zeker ook maar handvol eten, anders kakt ze ook in huis. Rare mensen hoor, begrijpelijk dat jij je zorgen maakt. De mensen vinden jou zeker een bemoeial dat ze jou daarom hebben ontslagen. Mocht je op papier werken voor hen zou ik ze daarvoor aanklagen. Je kunt ook informatie vragen bij de dierenbescherming wat ze van jouw bevindingen vinden. Het gaat tenslotte om het belang van deze hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik moest me met mijn eigen zaken bemoeien maar ik zij dat dit mijn zaak is ....een pupje uit mijn eigen nest zonder stem en die stem ben ik voor haar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
complimenten hoor dat je voor deze arme hond opkomt, ik zou zeker hetzelfde hebben gedaan!
Ik zou ze aangeven bij meldpunt dierenmishandeling.

Mensen die een hond te weinig water geven zodat hij niet in huis plast, zouden geen dieren mogen hebben.
De hond kan uitdrogen, met alle gevolgen en (blijvende) aandoeningen van dien.

Bel 0900-2021210 (meldnummer dierenmishandeling).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor je antwoord het geeft me alleen maar meer het idee dat ik er wat aan kan doen maar mijn vriendin heeft bij de dierenbescherming gezeten en die zij dat een dier wel heel erg mishandelt moet worden willen ze er wat aan doen en waarschijnlijk is dit geen ernstig geval maar ik ga het zeker doen alles beter dan niks doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te kleine kooi en onthouden van goede voeding is ook mishandeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreselijk dit soort dingen. Ik denk dat ik het beest zou proberen weg te pikken uit dat huis...en dan onderbrengen bij vrienden ofzo, want ze komen natuurlijk bij jou kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies skusme.
Dat zou ik ook doen.+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alternatief nummer is 070-3142700 anders kost het 10ct per minuut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de wet is het helaas zo dat er ingegrepen kan worden als er aangetoond kan worden dat een dier ernstig verwaarloosd, en/of ernstig mishandeld wordt. de wetgeving schiet gewoon ernstig tekort op dit gebied. dit soort mensen zijn nog geen speelgoed hond waard, walgelijk gewoon!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Larina, helaas zit het inderdaad zo in elkaar.
Toch zal ik er in zo'n geval voor kiezen om de politie achter me aan te krijgen. Daar zal ik niet minder van slapen.
Maar van het idee van een hond die mishandeld wordt doe ik geen oog dicht.
Wat erg!! Valt onder dierenmishandeling, het dieren onthouden van de basisbehoefte fris water. Dat hoort er nou eenmaal bij.
Het diertje MOET drinken en MOET plassen.
Ben zo blij dat jij dit signaleert. Doe er iets mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt aan de situatie. Bij pups is het gebruikelijk dat je 's avonds voor het slapengaan de waterbak weghaalt, zodat je pup sneller zindelijk wordt. Bij het alleen zijn heb ik er nog nooit van gehoord, maar ook hier geldt: het ligt aan de situatie. Als ze maar 3 uurtjes weg zijn, dan is het geen probleem in mijn ogen. Maar als het langer is, en écht is omdat ze haar niet vaak genoeg uitlaten, dan zou ik er meldingen van maken bij de dierenbescherming!

Bovendien kan drinken meerdere betekenissen hebben, misschien is ze wel gewoon blij/opgewonden je te zien.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oja, en over de bench:
Men heeft geleerd dat de bench van een pup zo groot moet zijn dat hij er nét inpast. Ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal uitziet daar qua situatie en plaats etc.
Maar op zich zou het hier niet over dierenmishandelingen hoeven te gaan. Begrijp me niet verkeerd, mijn hond heeft 24/7 beschikking over vers water, krijgt vlees als eten, en heeft geen bench maar een ruime mand, maar om toch nog een nuttig antwoord te geven, is het belangrijk om niet meteen melding te maken, maar te kijken of het wel degelijk om mishandeling gaat. Want als ze straks de dierenbescherming op de stoep hebben staan, dan verlies je helemaal het zicht over je pup als ze hem niet innemen!

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik zie net bij de antwoorden dat de pup de hele dag thuis zit. Nou kan ik er over oordelen, ik zou zeker de dierenbescherming bellen! Laat de dierenbescherming komen wanneer ze er niet zijn, en oordelen. Daar hoeven ze niks van te weten, als ze de pup niet innemen. Anders komen ze thuis en is de pup weg, en heb jij je werk gedaan!

Als de dierenbescherming dit toch geen mishandeling vindt:
Gewoon meenemen die pup en zeggen dat ze was ontsnapt ofzo! Snel een nieuw huis voor haar vinden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn mensen die graag een hond willen hebben maar er niets voor "over" hebben.Een hond moet je 4 keer per dag uitlaten dan doet hij zijn behoeften niet in huis.En alléén voor de nacht moet hij breeduit in een bench kunnen liggen.Overdag moet een hond gewoon in de kamer of gang in een mand(je) kunnen om te socialiseren.Voor een jong hondje moet je de tijd voor nemen om deze in het oog te houden en dingen te leren c.q corrigeren.Als ze dat niet willen doen en ze hem geen voldoende water en voer geven,zou ik stiekem de DB bellen om hem z.s.m te laten weghalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat mag niet, en al helemaal niet met warm weer!!!

zie mensen moeten gewoon op tijd hun hond uitlaten. een paar uur voor het laatste wandelingetje en slapen gaan kan je de waterbak weghalen zodat de hond niet zo snel wat in huis zal doen in de nacht.

een hond op deze leeftijd hoort al zindelijk te zijn, dus het ligt niet aan de hond.
bij weinig water kan de hond zijn afvalstoffen niet goed afvoeren en is er een kans op blaasproblemen. dan weet je zeker dat ie overal gaat plassen, om over verdere gevolgen bij niet tijdig ingrijpen maar niet te spreken.

dat de hond ineens zoveel drinkt is een soort van voernijd maar dan met de waterbak. NU staat er water en drinken wat je drinken kan want je weer maar nooit wanneer je weer wat krijgt.

als ik jou was zou ik die mensen er nog een keer op aan spreken, en anders de dierenbescherming bellen.
balen dat je pup bij dit soort volk terecht is gekomen zeg.....

succes!!!