mijn aquarium heeft geen goeie doorstroming van me filter vooral onderin wat nu water blijft ook troebeler er door?

in mijn aquarium is de onderstroming heel slecht oppervlakkig ook matig nu had ik het idee om een interne binnenfilter er in te plaatsen en dan dieper als de andere filter heeft dit effect op me vissen en bodem ik heb er clownbotia's , albino corydoras,bijlzalmen,gemarmerde bijl zalmpjes, wat regenboos visjes ,kardinaaltetra's en platy's in zitte jong van me platy's heeft iemand meschien een verlossend antwoord voor mijn probleem

eff in het kort
mijn onderstroming via mijn bodem is slecht en blijft me bodem ook heel erg vuil met poep enz enz

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

over het algemeen doe ik de uitlaat van het externe filter in de ene hoek bovenin, en de inlaat zo laag mogelijk in de andere hoek. Dat scheelt al een stuk in de doorstroming door de hele bak.
Verder vind ik het wel prettig dat het vuil zich ophoopt tussen mijn cryptocorynen aan de voorkant, daar zuig ik het eens in de maand even weg, en ververs dan meteen een vijfde van het water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus van mij
je zal altijd een plek in je bak houden waar vuil zich ophoopt .En dan gemakkelijk weg te halen en water verversen zoals al gezegd .Alles ruimt een filter nooit weg blijft altijd wat liggen.