Hoe maak ik het mijn poezen naar hun zin?

Een week geleden ben ik verhuisd. Ik heb twee poezen. Die kwamen in ons vorige huis nooit buiten, dat zijn ze echt gewend. Onder de verhuizing gingen ze naar een pension, drie dagen daar, ze durfden niets te eten. Nu houden wij ze in ons nieuwe huis tijdelijk alleen in de bijkeuken en keuken, om te wennen. Maar ze eten nauwelijks en zijn heel schrikkerig. Hoe kalmeer ik ze en laat ik ze weten dat het weer veilig is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe op een juiste manier omgaan met huisdieren?
Kijk naar Must Love Cats en The Dog Whisperer.

Antwoorden (5)

Laat ze juist rondlopen en ontdekken! Ze zijn in een nieuwe omgeving, laat ze bekend worden met hun huis. Wij hebben laatst bij Euroland een kattentunnel gekocht voor 2 euro. Hier zullen ze zich helemaal veilig voelen (overdekt, dicht tegen zich aan.

In het begin is het altijd wennen voor ze, probeer ze door de kamer te laten lopen door wat lekkers voor ze neer te leggen of te gooien op plekken waar ze bang zijn. Laat ze zien dat het veilig is en ze niks overkomt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb inderdaad zo'n tunnel
geef ze de tijd, ze hebben drie trauma's op rij opgelopen.
het oude territorium is weg, toen het pension, en nu het nieuwe huis.
dat je ze in een wat kleinere ruimte laat wennen is prima.
van belang is dat in die ruimte vertrouwde dingen met vertrouwde geuren staan.
hun mandje of favoriete stoel, hun krabpaal.
het moet een plek zijn waar je rustig bij de katten gaat zitten, met je boek of laptop.
de keuken is vaak een plaats van druk in en uit lopen, van activiteiten, en dus niet geschikt.
de ruimte waar ze verblijven moet ook verstopplekjes bieden, bijvoorbeeld op een kast, of juist in de kast.
verder helpt het als je feliway gaat toepassen voor een veilig thuis gevoel.
overhaast niets, de katten bepalen het tempo.
geduld en succes!
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt
Koop feliway dat kalmeert daar zitten feromonen in en dat maakt dat jou katten zich lekker gaan voelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
druppel op een kussen enkele druppels valeriaan Dr vogel,.
daar gaan de meeste katten een gelukzalig gevoel van krijgen
11 jaar geleden
wat je dus doet is ze opsluiten in de bijkeuken en keuken en jullie zitten in de woonkamer ...
ze zijn in een vreemd huis, nieuwe geuren, zien jullie niet, wat denk je ? hoe kunnen ze zo wennen ? natuurlijk zijn ze schrikkerig en eten ze nauwelijks, ze zijn bang ...

laat ze meteen bij jullie in de woonkamer komen, aai ze geef ze aandacht, en sluit ze niet op !
eigenlijk is het precies andersom wat je gedaan hebt ... met ongetwijfeld de beste bedoelingen.

wel moet je natuurlijk de dieren binnenhouden 2 weken zodat ze goed weten welk huis thuis is voordat ze naar buiten mogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik sluit me aan bij jodokus !
ze hebben jullie nabijheid en geuren nodig om tot zichzelf te komen.

Veel poezen houden een trauma over aan een verblijf in een pension, dus het kan wel enige tijd duren voor ze weer een beetje zichzelf zijn
Op zich hoeft wennen aan een nieuwe woning niet lang te duren. 3 dagen is al best veel.
Ze hebben immers ook elkaar.

Ik zou ze toegang geven tot de hele woning zodat ze zelf kunnen gaanuitzoeken waar veilige en waar leuke plekjes zijn
als je een deel van de woning voor ze blokkeert dan weten ze niet of daar geen gevaar vandaan komt
dat willen ze graag zelf even vaststellen !