Hoe heet de hondensport waarbij de hond door met zijn poot op een hendel te gaan staan er een bal geschoten wordt die hij dan moet vangen?

Ik weet dat er een hondensport bestaat waarbij er een apparaat staan die als de hond met zijn poot op een knop staat een bal afschiet die de hond dan moet vangen. Maar hoe heet dat spel/sport?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat heet Flyball.
Flyball is een echte teamsport. Een team bestaat uit 4 combinaties (honden en hun baasjes). Bij Flyball is het de bedoeling om zo snel mogelijk over hindernissen een balletje op te halen en terug te brengen naar de baas.
De hond zorgt zelf dat de bal gelanceerd wordt.
Z512099
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is het ja! Thnx