kan ik mijn puppy alleen thuis laten?

Hallo, kan ik mijn Puppy van 3 maanden alleen thuis laten voor 1 of 2 uurtjes? Ik heb haar sinds gister, en ik vraag me af of ik dat wel kan. Ze gaat altijd naar haar mandje en gaat liggen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

moet je gewoon proberen, wij hebben dat ook altijd gedaan met onze herder en cairn terrier, maar wij gaven ze altijd een kauwbot, en een bench is een oplossing, maar een sta in de weg, en als ze ouder zijn en ze blijven in huis zonder bench heb je kans dat ze alsnog je meubels te grazen nemen.
beter is ze te betrappen als ze het gaan proberen op ergens op te gaan bijten dat niet mag, bestraffen, en een kauwbot geven, en je zult zien dat ze steeds meer het bot opzoeken, en dan moet je ze belonen.
maar vergeet niet om ze zoveel mogelijk mee te nemen, want socialiseren is heel belangrijk, we namen ze mee naar de markt, tuincentra, veel wandelen, kunnen ze aan andere honden wennen, en door andere mensen worden aangehaald.
veel suc6 met je pup
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kan wel
Maar ik zou de pup wel in een bench zetten
Dit om verassingen te voorkomen
En natuurlijk niet te lang
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=137648
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@noa
Dank je!
Maar echt niet te lang
Fijne dag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank. Ligt ook aan de pup, de een is makkelijker dan de ander.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Noa, maar dat weet je niet als je de pup pas een dag hebt.
Dat lijkt mij zeker niet verstandig.
Als ze een bench zou hebben, dan heel misschien wel, hoewel ik 1 à 2 uur wel erg lang vind voor een pup van 3 maanden, die je net hebt.
Je schrijft: "Ze gaat altijd naar haar mandje en gaat liggen". Altijd??? Dat kan je niet weten als je haar net een dagje hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tikrit
11 jaar geleden
heel juist opgemerkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel en ook de andere +sers!
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Zoiets moet je langzaam opvoeren,eerst een kwartiertje,gaat dit goed,dan iets langer enz......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaaaaaaa, precies Maria: het kleintje is net bij zijn moeder weggehaald....achossie....
Dank je wel! Thanx Jodyenboyke!
Ik zou het niet doen. En wel om de volgende reden: je hebt de pup 24 uur in huis, je kent haar reacties niet, weet niet of ze snel in paniek raakt. Ze kan nog zo schattig haar mandje opzoeken, maar dat zegt niets over hoe ze na een kwartier/half uur alleen zijn reageert.

Het alleenzijn moet je eerst binnenshuis oefenen, door de kamerdeur dicht te doen als jij de gang op gaat. Vervolgens de buitendeur dichtdoen als je even naar de brievenbus loopt, enz.
De hond moet dus het vertrouwen krijgen dat je altijd weer terugkomt. Bovendien leert de pup op deze manier dat de baas komt en gaat naar believen. Je moet een hond ook nooit gedag zeggen als je weggaat, en weggaan alleen als de hond totaal ontspannen is.

Ik vertel je dit allemaal, om te voorkomen dat de pup een nare ervaring krijgt en angst de boventoon gaat voeren als ze ontdekt dat ze in een vreemde omgeving (want dat is het de eerste twee weken voor een hondje) verlaten en alleen is.
Je zou dan wel eens met een veel groter probleem te maken kunnen krijgen, namelijk dat ze voorlopig, door een eerste nare ervaring, niet alleen wil blijven!!

Als je nu echt weg moet, kan je beter even vragen of de buurvrouw of een buurmeisje een uurtje op haar past. Vervolgens in de komende weken het alleenzijn rustig aanleren.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. Het alleen zijn moet geoefend worden!!!