Wat kost een hondje bij een asiel ?

Ik zou heel graag weer een hondje hebben
Maar helaas gaan de aanschafkosten mij ver te boven
En helemaal als ik bedenk wat ik daarbij voor het hondje ga aanschaffen.
Dus wat zijn de aanschafkosten via dierenasiel ?
Het is ivm mijn gezondheid wel erg belangrijk dat ik ga wandelen dus de hond gaat mij hier bij helpen.
Ik zit te denken aan een chihuahua / dwergpincher een kleine hond dus
Ik heb altijd herders gehad maar door mijn gezondheid was het niet meer mogelijk om met deze lange wandelingen te maken.

Toegevoegd na 23 minuten:
Uiteraard weet ik dat een kleine hond ook de nodige lichaamsbeweging nodig zijn Echter kan door de kracht van een grote die niet meer uitlaten (Hier verplicht honden aan de lijn)
Ook de kosten pm zijn mij bekend daar dat bij mijn vorige op 125 euro kwam excl dierenartskosten en Trimsalon
Bij de aanschaf komt dus zeker 125 euro extra voor wat ik voor het hondje nodig heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Hier ergens in de provincie Groningen zijn de tarieven als volgt:

Hond : € 120,00
Pup: € 250,00

Denk er echter wel om dat jij na aanschaf zelf verantwoordelijk voor de hond bent. Dat betekend dus elke dag eten en elke dag uitlaten.
Castreren hoeft vaak niet, dat doen ze in Asiels al maar entingen en eventuele andere dierenartskosten moet je ook zelf betalen.

Ook een kleine hond moet wandelen.
Het is een misverstand dat een kleinere hond minder lichaamsbeweging nodig dan een grote hond. Dus ook de pincher moet elke dag 4 of 5 keer uit en moet elke dag kunnen rennen en spelen!

Uit jou vraag blijkt dat je graag wilt wandelen, dus dit komt vast helemaal goed. Maar let er dus wel op dat dit 4 of 5 keer per dag gebeurt.

Toegevoegd na 33 seconden:
http://www.dierenasielstadskanaal.nl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=34&Itemid=53
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de min
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Niels.
(ik heb die min niet gegeven hoor, vind je antwoord wel goed) Maar ik heb een vraag voor jou: is het echt zo, dat een kleine hond net zo veel moet lopen als een grote? Ik denk dan, die pootjes zijn kleiner dus in dezelfde aantal passen leggen ze gewoonweg minder meters af.
Dus voor deze vraag-steller (geen kracht voor een grote hond) zou dat dan een goede uitkomst zijn. PS kan je zien, wie je die min heeft gegeven?
Bij alle antwoorden staat een min! Volgens mij heeft iemand zitten klieren...
En als je een min krijgt, gaat er dan ook een punt bij je van af? (ik ben hier nog niet zo lang)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo KatjeD,
Bedankt voor je reactie :) Als antwoord op jou eerste vraag kan ik zeggen: Ja! Het heeft niet te maken met zijn grootte; sommige grote of zelfs reusachtige honden hebben minder lichaamsbeweging nodig dan middelgrote, kleine of piepkleine honden. Het antwoord op je tweede vraag: Het is niet te zien wie een plus duimpje of een min duimpje geeft. Als iemand je een plus duimpje geeft krijg je er een punt bij. Als iemand een min duimpje geeft gaat er geen punt af. Maar als je vaak min duimpjes krijgt dan gaat je antwoordwaardering omlaag. Je krijgt een cijfer voor antwoordwaardering en een hoger cijfer geeft aan dat men kennis heeft en serieus is bij het beantwoorden van vragen.
criseyde
11 jaar geleden
Plusje van mij om het onzinnige minnetje te compenseren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Criseyde :)

Andere antwoorden (3)

Aanschaf
Voor een hond uit het asiel betaalt u gemiddeld honderd euro. Dat is weinig geld voor een dier dat medisch is onderzocht, ingeënt, gechipt en geregistreerd. Neem dus eerst een kijkje in het asiel, voordat u bij een fokker aanklopt. Bij de aanschaf van een dier via internet moet u op uw hoede zijn. Meestal gaat het hier om zogeheten broodfokkers die snel geld willen verdienen, ten koste van de gezondheid van de dieren.

Als dit te duur is, je moet ook nog rekenen op kosten door het jaar,(op deze site rekenen ze daar 1000€ voor) is het misschien een optie om vrijwilliger te worden bij asiel om honden uit te laten
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
c+
Hoeveel je voor een hond betaalt hangt vaak af van de leeftijd van de hond (en misschien ook van het asiel). Omdat oudere honden vaak minder populair zijn, liggen de prijzen voor die honden lager. Puppies zijn het meest gewild, dus daar betaal je meer voor.

Voor een seniorhond betaal je gemiddeld tussen € 60 - € 70
Voor een volwassen hond betaal je gemiddeld tussen € 100 - € 130
Voor een puppy tot 10 weken oud betaal je gemiddeld tussen € 110 - € 200
Héél soms wordt er voor een rashond ook extra gerekend.

De honden zijn meestal geënt, ontwormd, ontvlooid en gechipt.
Soms hebben de honden ook een Europees dierenpaspoort.

En daarnaast zijn er natuurlijk de kosten van voeding, dierenarts, enz. Op bijgaande website leest u ook over de voor- en nadelen van een asielhond, enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je niet zoeken naar een hondje dat weg moet om een juiste reden (allergie) sommige mensen zijn dolblij als je hun hond een goed thuis kan geven en zullen er misschien geen geld voor vragen.