Wat is het dat de papagaai naar buiten de kooi spuit en waaorm pikt hij zijn halsveren?

Mijn zus heeft een senegalpapagaai van inmiddels 5 jaar, die sinds enige tijd een soort van op sperma-lijkend goedje :-) buiten de kooi mikt. Verder pikt hij halsveren. Je moet weten dat mijn zus en familie dol zijn op de vogel en is bij de 1 heel tam en lief is en de ander pikt ie. Hij komt elke dag ut de kooi, krijgt de juiste verzorging. Hij is erg aanhankelijk en is dan ook heel 'eelsk' en vindt het heerlijk gekroeld te worden en raakt er eigenlijk ook opgewonden van.........
Naja, even een beeld geschetst van de situatie.
Hoop dat iemand hier echt verstand heeft van dit soort vogels en een antwoord weet.

Ik wacht t af.

11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mss is hij toe aan een vrouwtje?
Soort van krols/loops maar dan voor vogels

Antwoorden (1)

Het zou goed kunnen dat de papegaai een partner wil en dit is op zich niet vreemd want in de natuur leeft de senegal altijd als paartje dus het is misschien beter om er eentje bij te nemen.
Het plukken van de veren is frustratie van te weinig aandacht of een partner missen,maar de vogel kan ook iets onder de leden hebben en dan is een bezoekje aan de da het beste,maar kies er wel eentje die verstand heeft van papegaaien want niet iedere da heeft dit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misslobe
11 jaar geleden
Deze vogel krijgt genoeg aandacht, echt hoor, mn zus is dol op hem! En, ze is veel thuis, dus gebrek aan aandacht is absoluut niet aan de orde.... Verder is hij in goede conditie en vertoont geen enkele vorm van ziek zijn. Hij is levendig en erg aanhalig. Dit had ik er nog niet bij vermeld...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ondanks dat je zus veel thuis is en hem veel aandacht kan geven,is dit nooit een vervanging voor een echte partner voor de vogel.