Werkt frontline echt goed?

Een nieuwe kitten aangeschaft, jeej hij heeft flinke huisdiertjes meegenomen :/.
We hebben nu frontline gekocht voor hun alle 3 en een spray voor het hele huis mee te doen.
Ik belde net de dierenarts waar de kitten is gecontroleerd en die verteld mij dat frontline niet meer zo goed werkt.
Want hun hebben weer andere producten blabla.
Klopt het dat frontline niet echt goed werkt? Iemand ervaring?
(kheb 2 grotere katten die niet buiten komen en een kitten)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn dierenarts helpt frontline ook niet meer goed en worden de pipetten van Stronghold geadviseerd.

Het beste antwoord

Als dierenartsassistente raadt ik Frontline ook al een tijd niet meer aan. Parasieten bouwen na verloop van tijd een resistentie op tegen parasietenmiddelen. Daarom staan deze middelen continu onder ontwikkeling en verschijnen er steeds nieuwe middelen. Van Frontline is bekend dat het zijn werking begint te verliezen. De meeste dierenartsen zijn daarom overgestapt op andere middelen met een andere werkzame stof. Zodoende zal het advies van een dierenarts per jaar kunnen verschillen.
Ik zie ook steeds vaker mensen aan mijn balie die hun vlooienplaag niet bestrijdt krijgen en Frontline blijken te gebruiken.
Advantage is momenteel een veel aangeraden middel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb inderdaad ook gehoord dat de vlooien die nu aanwezig zijn op de katten resistent zijn geworden voor het middel Frontline.

Ook hoor ik dit steeds vaker bij de dierenartsen en dergelijke. Natuurlijk ben ik geen expert op dit gebied en weet ik niet of ze dit zeggen om hun eigen product te verkopen, maar mijn ervaring is dit:

Mijn katten hadden vorig jaar vlooien en ik heb frontline gekocht, na 2 dagen nog geen resultaat gezien en het arme beestje zat er nog steeds helemaal onder.

Na enige tijd het product Stronghold gekocht (wat niet eens zoveel duurder was) en binnen 2 uur vielen de vlooien dood van het beestje af en heb ze sindsdien ook niet meer terug gezien en dan is het nog eens een buitenkat ook.

had het als reactie in plaats van antwoord gezet *oeps*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik het ook elke maand. De eerste keer dat ik het gebruikte sprongen alle vlooien van de kat af en lagen ze gehandicapt door het hele huis heen om daarnaa te sterven, dus werkt hier keigoed

Vergeet ook niet om je huis te ontsmetten

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben nu al 4 uurbezig met heel me huis te ontsmetten. Echt een grote klus dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja erg hè? Vond het ook vreselijk en vooral als de vlooien op mijn benen zaten! Bah!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb al iets tegen ongedierte vind het zulke vieze beesten. Na iedere rui te die ik heb gedaan sta ik onder de douche krijg er de kriebels van! Brrr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nog ben ik bezig eindelijk de woonkamer aan de beurt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh gezellig, gehandicapte vlooien ;-)
Ja ik heb 2 katten en had ze altijd op Frontline spot on.
De laatste tijd heb ik steeds last gehad van vlooien (ondanks de Frontline) Op de een of andere manier zijn vlooien hier resistent voor geworden. (waarschijnlijk wordt het te veel gebruikt) Wat nu erg goed werkt (bij mijn katten tenminste) is Stronghold. Dit is ook een nek pipetje, en werkt niet alleen tegen vlooien, maar ook tegen een aantal soorten wormen.
Wel is het een stuk duurder dan Frontline en (vooralsnog) alleen via de dierenarts te krijgen. (geloof zo rond de 50 euro voor een half jaar, 6 pipetten dus.) Er is ook nog een andere (nieuwe) op de markt, deze heeft mijn dierenarts ook te koop Advantage van Advantix, is goedkoper dan de Stronghold (+/-20 euro voor 4 pipetten), maar dan moet je weer aan de wormen pasta, deze is alleen voor vlooien, teken en muggen maar niet voor wormen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik ook stronghold en bevalt prima. Het mag officieel alleen via dierenarts verkocht worden. Succes