hoe krijg ik mijn kipje weer wat dikker voor de winter.

Ik heb in de tuin 2 sabelpoot krieltjes lopen ( Kip en Mies ) en 1 is ziek geweest EN in de rui ....ze woog nog maar 600 gram.Bijna 100 euro aan de dierenarts (darminfectie )en nu ???
Nu het kouder wordt wil ik haar zo snel mogelijk dikker hebben . Kip is de baas ( pikorde ) dus Mies kan ook niet als eerste bij t lekkere voer...
Wat ga ik voeren en hoeveel ?? En vooral wat mag ik de kipjes allemaal voeren ?? Ook gehakt en andere soorten vlees ? Kaas ..? Sla andijvie ...

Elise
.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Ik zou wat extra universeelvoer geven naast het gewone voer, dat is vrij vet en toch gezond.
Rieneke1
10 jaar geleden
Voeg wat extra gebroken mais aan het gewone toe, of gepelde haver
dat zijn beide goede en gezonde (dikmakers)

Toegevoegd na 1 minuut:
gewone voer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
geef ze ook regenwormen die zijn er nu nog volop in de Tuin als je die hebt .
Anders naar dierenwinkel hebben ook maden is ook erg jammie!!,

Toegevoegd na 7 minuten:
Verdeel het voer in het hok waar ze verblijven zo pikt ze ook een graantje mee van het lekkers andijvie zijn ze gek op ook gewoon gras.
hoop dat je er wat aan hebt.
Kippen zo leuk !!