wat kan ik mijn hond allemaal aanleren?

ik heb een shih tzu wat kan ik haar allemaal aanleren?
ze kan al..
poot,
high five,
op haar achterpoten staan,
heel hoog springen,
af,
zit,
poot

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Je kan apporteren moeilijk maken. Bijvoorbeeld blijven liggen als je de bal weg gooit..wachten…. en pas achter de bal aan als jij het zegt.
Nog moeilijker: Hond laten liggen en "blijf"...zelf weg lopen… bal een hele andere kant op gooien… hond eerst naar jou laten komen en dan pas bal laten op halen.. Enz enz enz..
Hond laten liggen, ongeveer 6 meter weg lopen, de bal bijna tussen jullie in gooien, de hond eerst naar jou laten lopen (moet hij langs de bal maar mag hem nog niet pakken).. Zo kun je eindeloos variëren. Ik laat de hond vaak eerst zitten en geef dan nog het commando op afstand dat hij moet liggen

Heel moeilijk is twee speeltje weg gooien en zeggen welke hij moet halen (bal of stok) maar dan moet je wel een slim exemplaar hebben ;)

Als je hem ook nog op commando kan leren blaffen…. meld je aan bij een dieren-casting bureau! Kun je nog een leuk centje met hem verdienen…..

Toegevoegd na 3 minuten:
Zelf vind ik de kunstjes turn ( een rondje lopen ) en schaam je ( met zijn/haar poot over zijn neus "aaien" )

Turn is makkelijk te leren door een brokje in je hand te pakken, en je hond een rondje te laten maken.

Schaam je is makkelijk te leren door een stickertje op zijn/haar neus te plakken. Hij/zij wilt hem er dan af halen met zijn/haar poot. Wanneer hij/zij dat doet zeg je "schaam je" of een ander commando en geef je hem/haar een koekje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn allerlei facebookgroepen en workshops voor kunstjes en trucjes met honden. Hersenwerk voor honden is heel goed voor de hond, met allerlei spullen die je in huis hebt, kan je veel plezier samen hebben, ook daar is een facebookgroep(en) voor. Erg leuk! Veel plezier met je hond!
jodyenboyke
9 jaar geleden
Er zijn intelligente en minder intelligente honden. Die van jou behoort waarschijnlijk tot de eerste soort. Leuke foto, overtuigend ook!!

Als je eenmaal zover bent, wil ze hoogstwaarschijnlijk meer. Met een beetje geduld haalt ze over een half jaar de krant en raapt ze iets op wat jij laat vallen. Je kan het zo gek niet bedenken. Als jij het geduld hebt zit er veel méér in.

Je kunt ook koppelingen maken door drie achtereenvolgende commando's gekoppeld te laten uitvoeren. Voorbeeld: Je laat haar zitten en geeft met de hand het stopteken (plaats-blijf) dan gooi je een bal en zegt apport (wijs hierbij in de bal-richting). Bij dat laatste moet ze dan de bal opzoeken(1), de bal apporteren (2) en de bal terwijl ze keurig voor je zit, aanreiken en loslaten (3) en als laatste rechts langs en achter je om aan je linkerkant plaatsnemen (4).
Dit moet per onderdeel worden aangeleerd en daarna voorzichtig telkens een handeling meer eraan gekoppeld.

Maak overal een spelletje van, maar eenmaal aangeleerd mag je geen slordige uitvoering meer toestaan. Echter...NOOIT boos worden. Als een baas zijn geduld verliest, verliest hij/zij ook het respect van zijn hond!

Verzin maar een heleboel leuke dingen, de band tussen jullie beiden zal groeien en groeien en groeien....
Ivana
9 jaar geleden
Je kan een hond best veel aanleren. Het is een kwestie van veel geduld hebben en het consequent blijven doen, anders verleert hij het nieuwe trucje. Om iets moeilijks aan te leren kan je het beste het in stapjes aanleren. Vooral het belonen en aanmoedigen is belangrijk en zorgen dat hij het leuk blijft vinden. Oefen met de hond op bepaalde tijden, leer hem het trucje een aantal keer en doe het vervolgens de dag daarna opnieuw. Het belonen voor zijn prestatie hoeft niet altijd een hondensnoepje te zijn, een balletje opgooien of iets wat de hond leuk vindt kan ook belonen.

http://www.huishonden.nl/film/hond-trucjes-leren-in-huis

De leukste hondentrucjes vindt ik de nuttige foefjes om hem aan te leren. Bijvoorbeeld zijn eigen hondenriem pakken als je hem gaat uitlaten. Bij de stoep netjes wachten tot hij het commando krijgt om over te mogen steken. Maar in huis zijn er ook allemaal leuke hondentrucjes te leren, bijvoorbeeld een open deur dichtdoen, iets pakken, kijk anders maar eens op de pagina. Daarin zie je heel veel leuke trucjes om aan te leren.