Hoe kan het komen dat mijn kat schuim opkotst?

Ik zag het vandaag dat mijn kat schuim opkotste. Het was een beetje witgeel schuim. Mijn kat is 12 jaar, altijd gezond en energiek geweest, de laatste tijd beweegt hij wel wat minder en word hij wel een beetje magerder maar dat komt omdat hij ouder word toch?voor de rest gaat het nog wel goed met hem.
Wat kan dit zijn dat hij schuim kotst?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
actie gevraagd, naar de dierenarts, niet denken: 't zal wel loslopen!

Antwoorden (2)

hij kotst op een lege maag; of hij heeft eerder gekotst, of niet gegeten.
jouw kat is een senior, waar je wat vaker mee naar de dierenarts moet gaan, in plaats van minder omdat het wel ouderdom zal zijn.
ouderdomskwalen zijn vaak prima te behandelen, en die behandelingen geven je kat vaak nog jaren kwaliteit van leven.
minder bewegen, magerder worden, overgeven....hoog tijd om naar je dierenarts te gaan!

laat je ons nog even weten hoe of wat?
bedankt.
Rieneke1
11 jaar geleden
ik denk dat hij gras heeft gegeten ,[ dat doen ze om een schone maag te krijgen ]dan kotsen ze alles uit en dat gelige schuim is het laatste wat er uit komt .mijn katten doen dat ook wel eens en daar zit ook een hoog bejaarde van 12 jaar bij die ook is vermagerd en kritisch is met eten maar verders nog speels met de andere ,maar is dat spugen de hele dag door dan zou ik naar de dierenarts gaan want dan is er iets anders aan de hand