mijn poes kwam vanmorgen binnen met een dikke wang, weet iemand waardoor dat kan komen en wat ik moet doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien heeft ie de bof?

Het beste antwoord

waarschijnlijk een abces tengevolge van een aanvaring met een andere kat.
je kan je kat controleren.
vaak zie je eenn samnengeklit plukje haar wat je uit kan trekken.
er komt dan vaak wat pus mee.
houd dit plekje open met warm zout water.
bij twijfel even langs de dierenarts gaan.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na twee dagen was de bult nog net zo groot dus ben ik naar de dierenarts gegaan en het bleek inderdaad een abces te zijn.
Ben blij dat ik gegaan ben want hij had ook naar binnen toe (in haar bekje) open kunnen barsten!

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk een klap gehad van een andere kat. Over het algemeen niets om je zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of hij heeft zijn kiezen laten trekken bij de tandarts :p (ik weet ook niet waar deze reactie op slaat XD )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom reageer je dan?
Waarschijnlijk heeft hij gevochten. Dat is je in eerste instantie niet opgevallen, maar als het gaat ontsteken, zwelt zijn wang op. Dat kan zeer pijnlijk zijn. Even naar laten kijken zou zinvol zijn.
Ivana
12 jaar geleden
Misschien is er iets met een kies aan de hand. Het konijn van iemand die ik had gekend had dat ook en toen bleek het dat er een tand flink door was gegroeid. Misschien is het bij jouw kat ook wel het geval dat er misschien een tand scheef is gegroeid?