Ik wil 1 lange dag weg zonder mijn hond, hoe doe ik dat met zijn eten ?

want niemand kan hem te eten geven die dag, kan ik dan s ochtends beter 2 keer te eten geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Geen buren?
Ritsuka
11 jaar geleden
En wie laat hem uit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je hem anders niet naar een pension brengen voor dagopvang?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eten is niet zo belangrijk maar wel uitlaten !!!! En water . Dus zorg er voor dat iemand minimaal 2 x langs komt . Anders haalt de politie de hond uit de woning . En terecht !!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb anders nog nooit gehoord van politie die een hond uit de woning haalt als deze één dag alleen zit. Maar desalniettemin ben ik het er wel mee eens dat je het dier niet zo lang alleen moet laten zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil graag een tegenvraag stellen, "wil" je een lange dag weg of is het echt noodzakelijk?
Dubbel voer 's morgens is geen optie,verder kun je bij veel reacties en antwoorden zien wat je kunt doen.
Ben benieuwd hoe je het op gaat lossen?!? @c4th, Als de hond heel lang gaat blaffen en/of janken
(wat zeer waarschijnlijk zal gebeuren omdat hij het niet gewend is) en er zijn dierenvrienden die dit horen is de kans wel degelijk groot dat de politie gebeld wordt en de hond uit huis gehaald wordt,het is echt niet de eerste keer dat dit kan gebeuren,ook ik vind dit net zoals Kapperkort terecht!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een huisdier hebt dat veel zorg nodig heeft (en dat is zo bij een hond) zou je eigenlijk altijd een 'vaste achtervang' moeten hebben die kan bijspringen als jij echt niet kunt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
" Anders haalt de politie de hond uit de woning "
Dan moeten ze wel weten dat hij er zit...
Het blijft erg onaardig voor de hond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een hond hebt, moet je ook altijd een oppas kunnen regelen. Dat is dan iemand waar je je hond even "kwijt"kan. Meestal pas je dan ook op die persoon zijn hond. Dat is toch niet zo moeilijk?
Mijn hond kan altijd bij verschillende vrienden terecht en ik pas ook altijd met plezier op hun hond.... Als ik een hele dag weg zou zijn, zou ik me niet op mijn gemak voelen, ook al kan mijn hond lang alleen zijn. En stel je voor dat je om een of andere reden langer weg bent dan gepland... Zorg dus voor een oppas waar hij ook gewoon gewend is en goed op zijn gemak!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@AdrieK,de hond is niet zo moeilijk te vinden als hij de hele dag gaat janken en blaffen! @gast124288, Heel jammer en ook niet zo aardig dat je helemaal nergens op reageert terwijl iedereen zo zijn best doet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@vlindertje: Ik denk dat gast een beetje geschokken is van de felle reacties en die zijn ook redelijk fel.
Gast doet tenminste nog zijn best om het te vragen, je zult ze de kost geven die niets vragen, maar gewoon de hond de hele dag alleen laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In beide gevallen heb je helemaal gelijk maar er staat ook gewoon goede raad bij en daar wordt helaas ook niet op gereageerd.
Schattig aapje trouwens :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat een hond niet/nauwelijks eet als zijn/haar baasje weg is (tenzij ze bij oppas is). Dit om eten te sparen in geval van nood. Ik merk het ook aan mijn hond. Die eet dan direct (uit zichzelf). Overigens is dat geen reden om een hond de hele dag alleen te laten dus mijn advies: vraag vrienden/familie die een dagje de hond in huis willen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
afhankelijk van het aantal uren van "1 lange dag weg" kan je zelfs heel verkeerd/fout bezig zijn!
een bakje harde brokken dat je extra neerzet is niet erg voor een keer, maar hoe kun je er niet zelf aan denken dat je hond niet meer dan maxi-maximaal 8 uur alleen kan zitten zonder uit te laten en ik weet zeker dat jij met "1 lange dag weg" meer uren bedoelt...!
er zijn genoeg mogelijkheden aangedragen door anderen om iemand te zoeken, en anders moet je maar bij de een van de mensen die je altijd tegenkomt met het uitlaten, vragen of je hond een dag bij hen kan verblijven en ook uitgelaten worden natuurlijk. doe je best, het moet lukken!

Antwoorden (7)

Breng hem een dagje naar een pension (of drie als je vroeg weg gaat en laat.terug komt ) kost.vaak geen tientje.per dag. Hij krijgt eten, drinken, aandacht en hij kan daar rennen.tijdens het uitlaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Enige juiste antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Kan de minnaar mij de min uitleggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat doen ze nooit. Van mij een plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plusje erbij!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plusje voor jou!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet hij wel alle vereiste in-entingen hebben. Als hij dat niet heeft, moet je dat dus eerst laten doen en zo kost een pensionbezoekje nog meer. Daarom is een dagje bij vrienden/familie denk ik een snellere keus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga er van uit dat mensen sowieso hun dieren enten. Het niet enten en de ziektes die daardoor kunnen ontstaan zijn duurder om te behandelen dan een keer per jaar nog geen €50 inclusief consult en inentingen.
Eten zal geen probleem zijn (tenzij die diabetes heeft bijvoorbeeld), die kan echt wel een keer langer wachten met eten. Nadeel van 's-morgens dubbel voeren is het poepen he....

Het uitlaten zal trouwens wel moeten gebeuren, daarvoor heb je voor relatief weinig geld tegenwoordig hondenuitlaters.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als eerste ben ik geen voorstander van het zo lang alleen laten van huisdieren, maar ervan uitgaand dat er altijd een spoedgeval kan zijn waardoor je bv de hele dag in een ziekenhuis moet wezen.....ik denk dat het belangrijker is dat de hond genoeg water heeft en een velig onderkomen heeft waar het kan schuilen tegen zon en regen. Op zijn minst twee stevige bakken die niet om kunnen vallen met water neerzetten en voordat je weg gaat normaal voeren.
En als je terug komt een superlange wandeling maken, flink knuffelen, goed eten geven en beloven dat je dit nooit weer doet !{^_^}
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wiccalife,wanneer en waar moet de hond dan zijn behoeften doen??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof dat ik aangeef in mijn antwoord dat de hond moet kunnen schuilen tegen regen en zon......Dus kun je toch snappen dat ik het over de tuin heb? en met veilig bedoel ik dus een dichte tuin waar hij niet uit kan.......Lijkt me niet zo moeilijk te snappen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw antwoord is inderdaad heel duidelijk,het probleem is: als de hond nog nooit zijn behoefte in de tuin gedaan heeft hij dit nu ook niet zal doen en de hele dag alles ophouden!
Een hele dag alleen en buiten vind ik sowieso geen optie voor een "huis"dier die dit ook niet gewend is,zelfs niet in bij een spoedgeval wat hier niet aan de orde is omdat vraagsteller het van te voren weet,voldoende tijd dus om een goede,diervriendelijke oplossing te vinden!
Hoe doe je het met z'n eten?
Je zorgt voor iemand die hem z'n eten geeft, kan ie gelijk even uitgelaten worden en wat aandacht scoren.
Je kan hem ook wegbrengen bij iemand.

Kijk eens naar advertenties bij de dierenarts of de supermarkt, veel mensen vinden het leuk om een dagje voor een hond te zorgen.

Een hond een lange dag alleen laten zonder uitlaten, beetje aandacht, gezelschap of een normale bak eten is een slecht plan. Probeer echt een alternatief te verzinnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En zo is dat! Plus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog net op tijd een+,was dat vergeten ;-)
Er is toch wel IEMAND die voor hem kan zorgen? Hij moet niet alleen eten hebben, maar ook uitgelaten worden. Je kunt een hond niet zolang alleen laten.

Heb je AL je buren al gevraagd? Inclusief al je buurmeisjes en - jongens vanaf een jaar of 16 die tegen een leuk bedragje zoiets graag doen? Heb je al geïnformeerd bij pensions wat ze vragen per dag? Heb je je vrienden, familieleden etc. al gevraagd of die hem eventueel een dag willen opvangen in hun eigen huis? Stuur eens een mail rond naar AL de contacten in je adresboek, en vraag hen om de mail door te sturen naar zoveel mogelijk mensen. Krijg je daar nog geen reactie op, neem dan contact op met een vrijwilligerscentrale in de buurt, een klussendienst of buurthuizen en kerkgemeenschappen. Vraag na bij het asiel of zij adressen kennen, bel de dierenbescherming in je woonplaats en vraag de dierenarts. Deze mensen hebben vaak een netwerk van mensen die ook van dieren houden of die wel vaker dieren opvangen, en zo moet je echt wel iemand kunnen vinden die nota bene één(!) dagje voor je hond wil zorgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Lies met een maar...
Jongens en meisjes vanaf een jaar of 16 willen altijd wel een zakcentje verdienen daarom moet vraagsteller er wel zeker van zijn dat het een dierenvriend is en het liefst de hond ook al kent dit geldt ook voor al die contacten en daar weer de contacten van!
AL je andere opties vind ik persoonlijk een stuk beter en veiliger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, ik zou ook niet elke 16-jarige vragen voor zoiets, maar er zijn genoeg 16-jarigen die van dieren houden en ook ervaring hebben met de verzorging van honden. Ik ken een meisje van 17 dat vrijwilligerswerk doet bij de dierenambulance en ook wel eens dieren opvangt. Die kun je om een boodschap sturen wat dit soort dingen betreft hoor. En jongens en meisjes die zelf een hond hebben en vaker voor anderen de hond uitlaten zijn er ook genoeg. Heck, ik was een jaar of 12 toen ik met enige regelmaat voor de kat van de buren zorgde en af en toe de hond van de overburen uitliet, al waren mijn ouders daar op de achtergrond om bij te springen als het nodig was, en kreeg ik daar geen geld voor. Ben het met je eens dat niet élke 16-jarige erg verantwoordelijk is, maar ik ken er ook genoeg die dat wel zijn - gelukkig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ben ik helemaal met je eens,wilde er alleen voor de zekerheid even op wijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kerkgemeenschap? Om op je hond te passen??
hihihi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geloof het of niet, maar dat is hoe ik kom aan mensen die mijn katten willen verzorgen, mensen die boodschappen doen als ik ziek ben, mensen die mij ergens heen kunnen rijden, die helpen met verhuizen of allerlei klusjes die ik zelf niet kan. Nu is dat niet zo moeilijk, want ik ben zelf lid van een kerk. Maar daarnaast zijn er heel veel kerken die ook een soort vrijwilligersdienst hebben. Bij ons hangt in de hal bijvoorbeeld een grote kaart waar mensen vraag en aanbod op kunnen aangeven. Vraag van mensen die géén lid zijn bij onze kerk dus, want de mensen die wel lid zijn zoeken die hulp wel via-via. En in het kerkblad staan regelmatig oproepjes voor ook dit soort dingen. In dit geval maakt het weinig uit wáár je je netwerk aanspreekt, áls je dat maar doet. En in het inmiddels flink geseculariseerde Nederland vervult de kerk niet meer als vanzelfsprekend die functie van "omkijken naar elkaar". Vandaar dat ik ook wijs op andere mogelijkheden: het buurthuis, vrijwilligerscentrales, klussendiensten, etc. Als je grote groepen mensen wilt bereiken, is het handig om gebruik te maken van bestaande netwerken. Dat kan via de voetbalvereniging, maar inderdaad ook via een kerk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap het. Hartstikke mooi toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op internet heb je ook "Buurtlink" met vraag en aanbod,ook voor het passen op dieren, deze mensen hebben daar plezier in,sommigen doen het gratis,anderen vragen een kleinigheidje!
Kennismaken van te voren lijkt me wel logisch maar ik zet het er toch maar even bij ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de meeste 16 jarigen zijn echt wel goed met honden hoor. En die wonen nog thuis, dus houden ook de ouders een oogje in het zeil.
heel veel mensen laten hun kind ook 's-avonds alleen met een jonge oppas, dus waarom je hond niet?
Niet s'morgens voor 2x geven. Ik neem aan dat het een volwassen hond is. Die kan heel goed een dagje minder eten hoor.
Uitlaten is iets anders, maar daar vraag je niet om.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is een uitlaatservice een idee? misschien kan je hier één tje vinden? http://honden-uitlaatservice.startpagina.nl/
Of, als je een huis met een tuin/schuurt hebt, zou je het kunnen overwegen om je viervoeter een dagje 'buiten' te laten mits het een plekje heeft waar het lekker (warm) kan liggen in het schuurtje. Eventueel kan je een grote pan (of emmer) met water en een grote pan met droge brokjes neerzetten zodat het toch gedurende de dag drinken en eten heeft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry Elise ik doe dit zelden maar nu echt een -
Je begon zo goed met de uitlaatservice alhoewel dat dan 3 op die dag zou moeten.
Een hond kun je echt geen hele (lange) dag alleen laten met een grote pan eten want hij eet zoveel tot hij kotsmisselijk wordt,het is geen kat!
Een hond kun je sowieso ook niet zomaar plotseling buiten houden als hij gewend is om binnen te zijn!
Ivana
11 jaar geleden
.....en bovendien zal een goede hond zijn eigen terrein niet bevuilen, zodat hij zijn behoefte nog steeds op zal houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
soms moet je creatief zijn in het vinden van oplossingen en wat ik noem kan er één van zijn, ik zeg niet dat het goed is , ik noem een mogelijk alternatief als onderdeel van een oplossing. Wellicht is de vraagsteller niet in staat om (om welke reden dan ook) anderen in te schakelen. Er zijn honden die wel een poepie doen in hun eigen tuin overigens maar dat terzijde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het is geen oplossing, de hond eet zich dood