Ik wil 1 lange dag weg zonder mijn hond, hoe doe ik dat met zijn eten ?

want niemand kan hem te eten geven die dag, kan ik dan s ochtends beter 2 keer te eten geven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat heb je voor hond? Als je een hond hebt die gevaarlijk kan zijn voor gekken zoals ik heb laat ik de achterdeur naar de tuin gewoon open staan zet ik een aantal grote bakken eten & drinken voor ze staan en zo kan ik ook altijd mee een gerust hart weg gaan.

Bronnen:
mezelf.

Breng hem een dagje naar een pension (of drie als je vroeg weg gaat en laat.terug komt ) kost.vaak geen tientje.per dag. Hij krijgt eten, drinken, aandacht en hij kan daar rennen.tijdens het uitlaten.

Eten zal geen probleem zijn (tenzij die diabetes heeft bijvoorbeeld), die kan echt wel een keer langer wachten met eten. Nadeel van 's-morgens dubbel voeren is het poepen he.... Het uitlaten zal trouwens wel moeten gebeuren, daarvoor heb je voor relatief weinig geld tegenwoordig hondenuitlaters. Succes

Als eerste ben ik geen voorstander van het zo lang alleen laten van huisdieren, maar ervan uitgaand dat er altijd een spoedgeval kan zijn waardoor je bv de hele dag in een ziekenhuis moet wezen.....ik denk dat het belangrijker is dat de hond genoeg water heeft en een velig onderkomen heeft waar het kan schuilen tegen zon en regen. Op zijn minst twee stevige bakken die niet om kunnen vallen met water neerzetten en voordat je weg gaat normaal voeren. En als je terug komt een superlange wandeling maken, flink knuffelen, goed eten geven en beloven dat je dit nooit weer doet !{^_^}

Hoe doe je het met z'n eten? Je zorgt voor iemand die hem z'n eten geeft, kan ie gelijk even uitgelaten worden en wat aandacht scoren. Je kan hem ook wegbrengen bij iemand. Kijk eens naar advertenties bij de dierenarts of de supermarkt, veel mensen vinden het leuk om een dagje voor een hond te zorgen. Een hond een lange dag alleen laten zonder uitlaten, beetje aandacht, gezelschap of een normale bak eten is een slecht plan. Probeer echt een alternatief te verzinnen.

Er is toch wel IEMAND die voor hem kan zorgen? Hij moet niet alleen eten hebben, maar ook uitgelaten worden. Je kunt een hond niet zolang alleen laten. Heb je AL je buren al gevraagd? Inclusief al je buurmeisjes en - jongens vanaf een jaar of 16 die tegen een leuk bedragje zoiets graag doen? Heb je al geïnformeerd bij pensions wat ze vragen per dag? Heb je je vrienden, familieleden etc. al gevraagd of die hem eventueel een dag willen opvangen in hun eigen huis? Stuur eens een mail rond naar AL de contacten in je adresboek, en vraag hen om de mail door te sturen naar zoveel mogelijk mensen. Krijg je daar nog geen reactie op, neem dan contact op met een vrijwilligerscentrale in de buurt, een klussendienst of buurthuizen en kerkgemeenschappen. Vraag na bij het asiel of zij adressen kennen, bel de dierenbescherming in je woonplaats en vraag de dierenarts. Deze mensen hebben vaak een netwerk van mensen die ook van dieren houden of die wel vaker dieren opvangen, en zo moet je echt wel iemand kunnen vinden die nota bene één(!) dagje voor je hond wil zorgen.

Het eten is het probleem niet. Elke hond kan makkelijk een dagje zonder eten. Water is geen groot probleem. Het uitlaten is wel een issue: Heb je zelf weleens geprobeerd een (lange) dag niet naar het toilet te gaan? Dat voelt erg onplezierig. Probeer minimaal iemand te vinden die het beest tussentijds een keer kan uitlaten, maar maak je over het eten geen zorgen.

Niet s'morgens voor 2x geven. Ik neem aan dat het een volwassen hond is. Die kan heel goed een dagje minder eten hoor. Uitlaten is iets anders, maar daar vraag je niet om.

is een uitlaatservice een idee? misschien kan je hier één tje vinden? http://honden-uitlaatservice.startpagina.nl/ Of, als je een huis met een tuin/schuurt hebt, zou je het kunnen overwegen om je viervoeter een dagje 'buiten' te laten mits het een plekje heeft waar het lekker (warm) kan liggen in het schuurtje. Eventueel kan je een grote pan (of emmer) met water en een grote pan met droge brokjes neerzetten zodat het toch gedurende de dag drinken en eten heeft?

Vraag ruim van te voren aan familie of vrienden om op hem/haar te passen. Als niemand kan kun je op internet kijken naar een "hotel'' om hem daar een dagje te houden. Een hele dag alleen laten is geen optie voor een hond.. mvg

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100