onze hond is een bull terrier hij is super druk hij bijt bijna elke kat en hij sloopt alles en hij blaft iedere keer wat moet ik doen? help!!!!!!

hij is 1 jaar en is super druk hij sloopt alles en hij jaagt de katten ook weg en bijt ze mijn 8 katten durven niet meer binnen te komen of te eten help me asjeblieft!!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (5)

Het lijkt me duidelijk dat jij i.i.g. niet de baas kan spelen over hem. Dat mag nooit. Helaas, zit niets anders op om de hond naar het asiel te brengen. Voor een heropvoeding lijkt het mij wat te laat... jammer!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Min is van mij, als jij gedrags problemen hebt wordt je toch ook niet gelijk de deur uit gezet?
Eerst lijkt het mij verstandig te achterhalen of het aan de opvoeding ligt of dat het eigenschappen zijn die deze hond van zijn ouders heeft geerft. Ook is dit gedrag af te leren dmv training.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja helaas is de garantie verlopen dus hupsakee weg ermee?!
Mensen zoals jij, met dus zo'n instelling zouden een verbod op het nemen van dieren moeten krijgen....
Hoe komen al die opvangen voor huisdieren toch zo overvol??
Een hele dikke min van mij-
Rieneke1
11 jaar geleden
dit betreft iemand die al 8 katten heeft, en er , blijkbaar niet gehinderd door enige kennis van zaken, een hond bij heeft gezet.
een gedragstherapeut is een strak plan, maar kost niet alleen veel geld, maar vraagt ook 100% langdurige inzet van de eigenaar.
dat zie ik hier niet gebeuren.
zowel hond als katten zijn beter af als de hond naar het asiel gaat, en de vraagsteller geen nieuwe dieren meer in huis haalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bekijk het gewoon heel practisch en ik weet niet hoe oud vraagsteller is. Maar in deze situatie is het niet houdbaar. Dat opvoeden had al veel eerder moeten gebeuren! Er bestaan geen valse/aggressieve honden ALLEEN baasjes die niet in staat zijn ze als een lieve hond OP TE VOEDEN!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Freekfluweel: ik ben het eens met je bovenstaande reactie. Training vergt heel veel deskundigheid en zoals Rieneke het zo mooi verwoord: de eigenaar is blijkbaar niet gehinderd door enige kennis van zaken.... anders was dit allemaal niet gebeurd. En ja: het klinkt inderdaad heel cru: doe maar weg, want het bevalt me niet; de hond is niet zoals ik wil....
Ik ben geen voorstander van het volproppen van asiels, maar waaróm komen zoveel dieren daar? JUIST omdat ze bazen hebben, die niet weten waar ze aan beginnen. Voor het gemak zeg ik niks over de zeer trieste gevallen van mensen die er niks aan kunnen doen hun dier daar onder te moeten brengen uit overmacht en het prachtige werk, dat mensen in asiels verrichten voor de dieren. In de situatie van vraagsteller lijkt het mij ook een optie, naast ZEER GOEDE begeleiding van de hond maar vooral de eigenaar, om de hond ergens anders onder te brengen. In het belang van de hond zelf en in het belang van de 8 !!!! katten. En ik ben het niet met je eens Freekfluweel, dat een heropvoeding onmogelijk is. Maar dan wel door een zeer deskundig iemand, die er heeeeeel veel tijd en liefde insteekt.
Van mij daarom geen plus èn geen min ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar het asiel brengen? Wat een onzin.
Ga op cursus met het beest, en hou je aan de regels die je op die cursus leert.
Als een hond zich niet weet te gedragen is dat meestal omdat zijn baas geen baas is. (De baas moet op cursus, de hond mag mee.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We nemen een hond. Gezellig. Dat moet kunnen bij die 8 katten.
Wij laten ons niet inlichten over de kenmerken die bij het ras horen.
We vinden een puppycursus te duur, of teveel moeite of onzin.
Verder hebben wij ook geen zin of tijd om de pup degelijk op te voeden.
Na een jaar valt de hond toch erg tegen. Hij doet zo raar en is zo druk.
Weet je wat: Hup, naar het asiel ermee. Jammer dan.
En.....dan nemen toch gewoon weer een nieuwe pup?
Wie weet is die wel veel rustiger! En zo gaat dat, bij de ECHTE dierenvriend.
Hij is nu een jaar.
Hoe reageerde hij op de puppycursus?
Welke tips en trics heb je gebruikt in het afgelopen jaar om hem op te voeden?
Of....is hij niet op puppycursus geweest?
En zijn er geen degelijke opvoeding geweest?

Tenzij de hond een afwijking heeft, is het duidelijk dat hij niet de juiste opvoeding heeft gehad.
Cruciaal.
Het zal nu heel moeilijk worden om hem nog 'her' op te voeden.

Trouwens: Hoe groot woon je?
Een bull terrier met 8 katten in een kleine woning is voor zowel kat als hond een straf!

Ik raad je aan om professionele hulp in te schakelen.
Neem eens contact op met de lokale puppycursustrainer, wellicht kan deze jou nog tips geven om de schade wat te verlichten.

Er is ook kans dat je hond beter af is in een rustige omgeving waar hij met veel aandacht nog een gedragsverandering kan ondergaan.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 sterk ras, wat op zich prima met katten om kan gaan, als men de hond maar kan laten weten wat wel en wat niet kan. deze honden moet je bezig houden, ze barsten van de energie. en daarbij is elke hond van een jaar druk. jammer dat de honden de pineut zijn en men spreekt over 'probleemgedrag' en niet zelden het woord 'vals' ook valt. probleem ligt bij de baas, en niet bij de hond. het zijn schatten van dieren maar je moet weten waar je aan begint en continu mee bezig bent als je een dergelijk ras aanschaft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens, eucalypje.
1 Jaar, net volwassen. Hoe vaak word het dier uitgelaten? Kan hij z,n 2x per dag echt energie kwijt? Heeft hij jeuk, exceem etc waar hij gek van word? Katten en honden gaan niet samen als ze niet opgroeien. Hij is dus niet gesocialiseerd, verveelt zicht, krijgt geen aandacht, en als laatste hij weet niet waar hij aan toe is (Concequent zijn.)

Het belangrijkste, zijn 1e levensjaar (opvoeding) Heb je hem als pup of uit een asiel? Dat slopen,knagen en vreten is verveling(Heeft hij speeltjes of een kluif? Mischien kan hij niet tegen alleen zijn , of heeft hij pijn (Dierenarts laten kijken) In ieder geval een deskundige erbij halen. Het dier in laten slapen of naar een dierenasiel pas als laatste optie, we kweken met honden op het onkruid is. En het blijft een levend wezen. Succes, ik hoop het beste voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klinkt alsof je hond aan het puberen is. Honden hebben zo hun eigen versie van de puberteit. Als ze volwassen beginnen te worden kunnen ze net zo lastig zijn als mensen van een jaar of 16.

Het is belangrijk dat de hond ruim voldoende beweging krijgt zodat hij zijn energie (en daar hebben terriërs veel van) kwijt kan maar ook je consequent bent naar de hond en fout gedrag meteen corrigeert. Honden hebben veel aandacht nodig. Je kan proberen om te doen alsof je weggaat en dan te corrigeren wanneer de hond zijn sloopwerk begint om hem dan te corrigeren. Na een of twee keer zou de boodschap doorgedrongen moeten zijn. In mijn ervaring zijn ze in deze periode ook heel erg leergierig. Probeer wat commando's en kunstjes aan te leren. De hond is dan bezig en merkt zo snel wanneer hij iets doet wat op goedkeuring kan rekenen en een hond die weet dat hij op een extraatje kan rekenen voor het brengen van de post zal die niet meer verscheuren (wel opletten; sommige honden zijn slim genoeg om dan niet alle post in 1 keer te brengen).

De hond zal iemand in huis als roedelleider zien (of: dat zou iig het geval moeten zijn). Als die zich niet gek laat maken is het voor de hond gemakkelijk om te accepteren wie de baas is en zou het niet moeilijk moeten zijn dit gedrag af te leren. Ook honden gaan het gezag aftasten als ze gaan puberen. Laat de hond dat gezag niet overnemen anders krijg je het soort hond waar ze bij National Geographic hele series aan wijden.

Kalm, consequent en dominant zijn en de hond behandelen als een hond (het blijft me verbazen hoeveel mensen een hond niet als een hond maar als een mens behandelen). Een hond die zijn plek kent en weet aan welke regels hij zich moet houden is een veel gelukkiger hond dan een die niet weet waar hij staat in de rangorde.

Kijk overigens uit met waar je een hond voor straft of beloont. Een hond die 20 keer niet luistert als je hemt roept kan je niet straffen wanneer hij bij de 21e keer wel komt. Je moet dan juist het wel luisteren belonen. Dus alleen heterdaadjes straffen/belonen op het moment dat het gebeurd en niet een minuut later. Een hond legt anders de verkeerde verbanden. Het zal je bv verbazen hoe vaak een hond bij een commando om te zitten eigenlijk reageert op de lichaamstaal van de baas en niet op het verbale commando. Het is maar net welk verband de hond legt en dat kan wat moeite kosten om uit te vissen (honden spreken geen Nederlands en mensen geen honds; beide moeten aftasten en van elkaar leren).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een overprikkelde Bull pup van een jaar, ziet de katten als speelgoed en in het begin de katten hem waarschijnlijk ook.
De hond weet NIET HOE groot en sterk hij is.
Geestelijk nog lang niet volwassen.
Gezien je situalie lijkt het me dat je een GOED baas voor deze hond moet zoeken , anders eindigt zijn leven veel te vroeg aan de punt van een spuit.

Ik ga niet preken.

De opsomming is bedoeld als kort en onvolledig overzicht van de problematiek.Zoek echt een liefhebber die kundig is EN
TIJD heeft.
Probeer het dier tusssentijds te stallen bij verstandige (dieren)vrienden.

Met de nodige inspanning kan dit avontuur nog een goede afloop krijgen.
Vals op de katten is hij wellicht niet, hij kent domweg zijn eigen (toegenomen) kracht niet en snapt niet waarom die katten hem krabben, sissen en blazen.

Het hondje (want dat is hij mentaal nog) is zich van geen kwaad bewust, anders waren echt al je katten al morsdood.

Lieve vraagstelster (m/v), dit probleem wordt alleen maar snel veel erger als je niets doet.

Zink niet weg in zelfverwijt want daar kom je geen steek verder mee dan het besef datv de keuze onhandig was.

Zet jezelf EN je netweerk in gang om een goed adres te vinden, voor cursussen en crisisbeheersing ben je volgens mij te laat.

Als hondenfokker weet ik dat een nieuwe start op een totaal andere plek nog verbazend goed (voor alle partijen) kan uitpakken.

Daar zou ik op inzetten.

Ik wens je heel veel sterkte, doortastendheid en moed!!