Ik heb een jack russel, en we hebben daar een week geleden een hond bijgenomen, maar het gaat niet heel goed, wat kunnen we eraan doen?

De jack russel is 12 jaar oud. Hij gromt heel vaak tegen het andere hondje. Blaft er vaak tegen. Lijkt wel of die jaloers is. Wat zouden we hier tegen kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cesar Milano (The Dog Whisperer) kijken op NG. Die weet hoe je met jaloerse honden om moet gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je heel misschien dan ook een link sturen van de video waar ze met jaloerse honden omgaan, want krijg hier nu heel veel video's te zien met alleen maar namen van de honden en baasjes meer niet.

Antwoorden (3)

Zorgen dat je zelf duidelijk de roedelleider bent. Jij bent de baas, en de rest moet jouw volgen. Een beetje grommen geeft niks trouwens. Zolang er geen echte agressie is (met stramme poten om elkaar heen lopen is een teken van echte agressie) is er niks aan de hand.
Als jij niet in staat bent zelf de leider van je roedel te zijn (want dat is jullie hele gezin uit het oogpunt van de honden, een roedel) zal een van de honden die rol op zich moeten nemen. En dat is iets waar om geknokt kan worden.
maar zolang jij duidelijk de leiding blijf houden, is er niks aan de hand.
Een roedelleider loopt voorop (laat de honden bij het uitlaten dus achter je lopen, en niet voor je) en gaat als eerste een nieuwe ruimte binnen. Kortom, als je de voordeur open doet om ze uit te laten, ga jij eerst naar buiten, dan pas de honden.
Zorg dat het duidelijk is dat jij de baas bent, en ze zullen niet hoeven vechten om wie de baas is.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een pup nemen bij een hond die ouder is dan 10 jaar, is niet zo erg verstandig. Standaard is dat bij een leeftijd van 8 jaar nog een nieuwe pup getolereerd wordt door de oude hond, maar als hij ouder is kan hij vaak de energie niet opbrengen om de pup te corrigeren. Ook kan het zijn dat hij kleine of grote ouderdomskwaaltjes heeft en zich kwetsbaar voelt.

Zorg er in ieder geval voor dat de jack russell aan zijn rust komt door de pup een paar maal per dag een uurtje of zo in de bench of een andere kamer te doen. Op zich is dat grommen niet erg, het hoort bij de opvoeding die een oudere hond aan een pup geeft, maar het moet de oude hond niet boven de kop groeien en daar moet de baas alert op zijn en stress en vermoeidheid voor de senior voorkomen.

Hij is dus niet jaloers, hij is oud.
Ivana
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
dat was ook mijn idee ivana, + !
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!
wat een hulp voor je kan zijn, is kijken naar cesar milan "the dogwhisperer"/nat.geographic, iedere avond om 19.00uur en in het weekend ´s middags.
hier worden vele problemen behandeld, ook jaloerse honden, maar dat lijkt hier niet het geval, eerder de introductie van een (jong) hondje bij een hond op leeftijd.
als je het probleem verkeerd benoemd, kan je het ook niet goed behandelen. ziedaar, een goede reden om vele uurtjes cesar milan te volgen, waar iedere dierenliefhebber, maar zeker hondeneigenaar veel van kan en zou moeten leren.

als het kijken naar vele afleveringen van cesar milan, je te veel is, dan zou je ook een gedragstherapeut in de arm kunnen nemen, als je goede treft, prima, maar dat zal je ook in je portemonnee voelen, wat overigens geen reden zou mogen zijn om niet te handelen.

succes!