jazeker, bij katten is het geen zeldzaamheid.
ze hebben zelfs een eigen forum; "de suikerspinners".

Toegevoegd na 23 minuten:
katten met diabetes eten en drinken ernorm veel, maar vermageren toch.
meten via de urine is niet beetrouwbaar, omdat stress de uitslag beinvloedt.
er is gelukkig een speciale test (fructosaminetest) die betrouwbaar is.
verder kan je het bloed van je kat zelf leren testen, en insuline spuiten.
er is insuline speciaal voor katten, maar ook humane insuline wordt wel gebruikt.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je.
Amadea
12 jaar geleden
Ik neem toch aan dat het dan de báásjes zijn die dat forum hebben? Of zijn de katten met elkaar aan het chatten? ;-)
Rieneke1
12 jaar geleden
amadea, wat zou ik dan graag eens meeluisteren ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord rieneke, ik weet dat je expert ben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik knoop dit antwoord aan mijn oren. Ik vind het voldoen in wat ik te doen heb ivm de vraag.

Andere antwoorden (3)

ja bij katten kan het voorkomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, ja ik keek naar mijn dikke kat vanavond, en dacht ineens?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm zal wel niet hoor komt weinig voor gelukkig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik ga het doch in de gaten houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en als je hele erge zorgen maakt kan je altijd naar de dierenarts ernaar laten kijken waarschijnlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard.
Rieneke1
12 jaar geleden
kirsten, als je kat diabetes heeft, dan drinkt en plast hij enorm veel.
bovendien vreet hij als een dijkwerker, en vermagert toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou van vermageren is geen sprake, gezonde eetlust zeg maar. Pikt alles van de andere weg.
Ja zeker vooral als ze overgewicht hebben en op leeftijd zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gaat ineens een lichtje bij mij branden, dank je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anders dieet brokjes halen voor het beesie dan komt ie vanzelf weer op een goed gewicht
Toevallig hoorde ik vandaag dat de hond van mijn ouders ook diabetes heeft. Na bloedonderzoeken her en der zijn ze er achter wat er scheelt. Hij moet nu 2 keer per dag spuiten en overstappen op een of ander bepaald voer van Royal Canin.

Toegevoegd na 26 seconden:
Uhmmm mijn ouders moeten hem nu 2 keer daags een spuit geven.....