Hoe leer ik een hond op commando blaffen?

Het lijkt mij leuk als de hond op commanda leert blaffen en janken. Hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat grappig,de meeste baasjes willen juist niet dat de hond blaft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, onze hond mag ook niet springen maar wil dit wel graag. Dus hij mag springen op commando. Wij als baasjes blij en hond blij.
Hetzelfde wil ik nu gaan doen met het blaffen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hond hoort niet te blaffen, tenzij bij gevaar. Blaffen is een teken van angst en agressie. Door hem te trainen om te blaffen spreek je verkeerd, agressief gedrag aan. Dat kan ander verkeerd gedrag oproepen.
Wees blij dat je hond niet blaft, er zijn mensen die een fortuin uitgeven aan een hondentrainer/-psycholoog om er vanaf te komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onzin; de hond blaft ook bij spelen, uitdagen van andere honden, mensen die langs lopen, aandacht vragen, acht geven op een bepaalde situatie, etc.

Antwoorden (5)

Met een hondenfluitje :)

Je ziet wel eens ooit dat waneer iemand op een instrument speelt de hond "mee jankt". Zo kan dat dus...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een min. Het lijkt alsof je op je fluit blaast en dat je hond dan gaat blaffen.
Mijn broer heeft dit gedaan door steeds te herhalen.

(naam hond) zodat je de hond zijn aandacht hebt.
Woef (dit is het commando wat hij gebruikt) en dan zelf direct daarna blaffen. Maak de hond enthousiast.
Op een gegeven moment pakte de hond het blaffen over. En dan uitbundig belonen met GOED ZO!!! en een snoepje ofzo (wij gebruikten daar kattenbrokjes voor, lekker klein)

Het is een kwestie van steeds weer herhalen.

Mijn broer heeft de hond ook geleerd dat hij bij het commando "woef" maar 1 keer mag blaffen, en niet continu. Maar dat is weer een stapje verder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met janken zal het denk ik net zo iets zijn.

Honden zijn geweldige beesten, en je kunt ze ontzettend veel leren.

Ik heb de hond van mijn ouders geleerd dat hij heel zielig moet kijken, en zijn kop moet laten hangen als ik zeg: "ga je schamen!"
11 jaar geleden
Vind waar de hond voor blaft. Bijvoorbeeld de deurbel. Bel aan, dus lok uit om te blaffen. Koppel een commando eraan, bijvoorbeeld blaf. Beloon meteen, herhaal. Probeer het nu uit te lokken zonder deurbel, dus alleen commando. Als dat werkt, belonen, en klaar! Onze hond blaft met commando "say what?" ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb het mijn hond(rottweiler) geleerd met zijn favoriete speeltje door met hem te spelen en als hij enthousiast genoeg is draai ik mij met mijn rug naar hem toe en dan wou hij natuurlijk voor me staan en t speeltje hebben dus ging ik in een hoek staan zodat hij er niet bij kan uiteindelijk ging die dan blaffen wat uitbundig geprijsd werd met GOEDZO en dan zijn speeltje dit een paar keer herhalen als hij dit snapt dan doe je hetzelfde nog een keer maar als je dan in de hoek staat met je rug naar hem toe zeg je het commando ik gebruik "horen" als hij dan weer blaft zeg je weer goezo en geef je weer het speeltje dit een paar keer herhalen tot hij het snapt en dan kijken kan je het opbouwen naar het speeltje gewoon vast houden voor hem en het commando geven en uiteindelijk zonder speeltje alleen het commando geven.. mijn hond heeft dit geleerd in 1 dag maar toen ik hem met 7 weken kreeg snapte hij binnen 24 uur alle basis commando's al (zitten, liggen, blijven, pootje links, pootje rechts, high five)

janken doen honden samen dus als 1 hond begint gaat de andere ook. mijn hond heeft janken geleerd van mijn oppas hondjes die janken als ze een sirene horen (van ambulance, brandweer, politie) nu als hij een sirene hoort gaat hij uit zichzelf janken waarna hij uitbundig word geprezen met goed zo! als ik daarna zelf nog een keer jank (met de juiste intentie) als een hond gaat hij meedoen ik heb er zelf nog geen commando aangekoppeld omdat je niet echt kan voorspellen wanneer er een sirene voorbij komt :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
steeds als hij blaft of jankt geef hem dan een botje dan denkt hij dat het goed is dus dat is je antwoordt