Welk (pluim) vee kan zonder problemen bij elkaar leven op een woonboerderij?

Kunnen kalkoenen met kippen, en kippen weer bij schapen. En schapen met geiten of paarden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ik heb zelf geiten, ganzen,kippen,duiven,hangbuikzwijnen,eenden en een konijn en het loopt allemaal door elkaar heen, gaat heel goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik weet het alleen van paarden: paarden kunnen met koeien, schapen, geiten( hele goede vriendjes voor als je maar 1 paard hebt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let wel op dat de geiten niet aan de staart van het paard gaan knabbelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Op boerderijen lopen er altijd kippen en kalkoenen door elkaar, dus volgens mij kan dat. Zo is dat ook met schapen en geiten.
Ik weet wel dat je geen paarden en ezels bij elkaar moet zetten. Want ezels hebben in hun poep wormen, dat is niet goed voor paarden. Wanneer je ze toch bij elkaar wilt laten lopen moet je een wormen kuur doen. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wormenkuur moet altijd!!
opzich gaat dat wel goed. Je ziet wel vaker op boerderijen dieren doorelkaar lopen. Als je het gaat doen, houd het dan een poos goed in de gaten. nou moet je niet alles in een wei zetten. Houd het in kleine groepjes. de pluimvee bij elkaar. en zo ook alles een beetje gesorteerd. er kunnen altijd gevechten ontstaan en er zal altijd een rangorde zijn. Wie de baas is dus. De baas mag altijd als eerste eten als je een voerbak plaatst.
Een combinatie kan dus zijn,
Pluimvee bij pluimvee. Eigenlijk wil de rest liever alleen maar geiten kunnen nog wel met schapen. Zet geen kippen in deze groep of andersom vanwege ziektes onder een bepaald diersoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan heel goed zeker als de kippen kalkoenen los mogen lopen.Ze zoeken hun eigen plekjes op en houden de andere dieren gezelschap.Ookal hebben ze daar zelf geen idee van.