mijn jack russel begint zich kale plekken te likken hoe kan dat?

het word steeds erger

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon even naar de dierenarts. Dit lijkt op eczeem, allergie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd. morgen meteen naar de dierenarts!

Het beste antwoord

Er is iets wat hem irriteert.Vervelend!
Je ziet dit likken tot kale plekken toe vaak bij voedselallergie (heb je hem onlangs ander voer gegeven?) of bij vlooienallergie (allergie voor het speeksel van de vlo).

Het is goed om na te gaan wat je doet aan vlooienbestrijding niet alleen op je hondje zelf maar ook in de omgeving (bijv. liglaats, vloerbedekking) van je hondje?
Bij voedselallergie kun je kijken wat er gebeurd als je je hondje een paar dagen alleen rauw vlees geeft (kun je uit de diepvries van de supermarkt halen, speciaal voor honden). Als de jeuk minder wordt kan de voedselallergie de oorzaak zijn.

Sowieso even naar de dierenarts om te voorkomen dat de kale plekken gaan ontsteken. Het is inderdaad goed om het lijstje uit het bericht hierboven mee te nemen.

Veel succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
natuurlijk zijn er meer mogelijke oorzaken, maar de bovenstaande zijn vaak voorkomend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan vanalles zijn.
Irritaties, exceem, ontevredenheid, stress,
verkeerd eten, een ziekte............

HUP naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
het enig juiste antwoord, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Voor je naar de DA gaat eerst een lijstje maken met de volgende gegevens:

Wanneer is het begonnen. Zijn er wijzigingen in zijn dieet/voer.
Ben je in een andere omgeving geweest en heb je hem uitgelaten tussen andere begroeiing/planten.
Is er in de huiselijke sfeer wat veranderd. Heb je er een nieuw dier of nieuwe huisgenoot bijgekregen.
Heb je een nieuw kussen/kleedje waar hij op ligt. Nieuwe vloerbedekking.

Dit zijn allemaal zaken die je voor je bezoek goed op een rijtje moet zetten. Het is dan voor de DA veel makkelijker om, naast eventuele tests, een oorzaak te vinden.
Ivana
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dat is idd een strak plan, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, goede tips: +