wat zou ik kunnen rekenen voor het scheren van een shetlander van een vriendin?zie uitleg

Ik heb zelf twee paarden. Een haflinger en een shetlander.

De shetlander heeft cushing, en daar door heel veel en dikke haargroei. Dit paardje moet een paar keer per maand geschoren worden.

Scheerapparaat huren kost 25 euro per dag en je betaald dan 100 euro borg. De borg is voor de schade aan de stroom draad. (als paarden er op gaan staan)

Ik heb besloten om zelf een nieuw scheerapparaat te kopen, zodat ik hem kan gebruiken wanneer ik het nodig vind en de tijd heb. Het apparaat kost 336 euro( bon aanwezig).

Nu vraagt een vriendin van mij of ik haar twee shets ook wil scheren. Maar wat kan ik daar voor vragen?

Aangezien mijn messen slijten van elke scheer beurt. En zij de kosten niet maakt van 25 euro per dag, en de borg die je moet voor schieten. Messen slijpen kost tussen de 7 en 10 euro. Ook loop ik de kans dat er een paard op het snoer gaat staan en dat dat gemaakt moet worden.

Dus wat is redelijk om als vergoeding te vragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Volgens mij heb je het antwoord al zelf gegeven: 35 euro per knipbeurt.

Een vriend van mij vroeg altijd het dubbele van wat iets bij een verhuurbedrijf kon worden gehaald onder het mom: bij mij is hetmakkelijk en in de buurt en als jij naar het verhuurbedrijf heen -en weer moet rijden kost dat ook centen!

Jij draagt het risico en je voert het werk uit, dan lijkt mij 35 euro het minste wat je moet vragen!