ik neem aan dat je de hond bedoeld. en ja dat worden ze, mits ze worden gestelericeerd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb ik het nou fout?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou ik ook wel willen weten. Flauwe minnaars.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien bedoelen ze het woord... Gesteriliseerd. Dat zou overigens een beetje flauw zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet 'mits' ze worden gesteriliseerd, maar 'tenzij' ze worden gesteriliseerd....
Of dat reden voor een min is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen min van mij hoor!
Als uitleg van de minnen naar mijn idee:
Je hebt het woord "gestelericeerd" verkeerd geschreven en door het woord "mits" in jouw zin zou gelezen kunnen worden dat dat ze loops worden als ze gesteriliseerd zijn. Dus je had misschien beter "behalve" kunnen zetten.... Punt is, dat op GV geen correctie gegeven mag worden op taal.... en dan zet men kennelijk een min.... zonder onderbouwing.
Maar wie weet is "MIN" het er niet mee eens en lezen we nog hun werkelijke redenen???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoeld ze ook niet mits maar tenzij: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/555/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jaa dat mits zou ik nog kunnen begrijpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en wat is het verschil met loops (zijn) eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ze loops zijn zijn ze vruchtbaar en "geil" :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ongesteld zijn hetzelfde is als menstrueren dan is het toch anders als loops zijn. Zie: http://www.robkalmeijer.nl/honden/kynologie/De_duitse_herdershond/1995/10/page44a/index.html Al wordt het op internet ook geregeld door elkaar gebruikt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste phoenixx

Het heeft niks te maken met eventuele spelfouten hoor,dat zou idd wel heel flauw zijn maar het gaat er om dat er een heel groot verschil is tussen een vrouw die ongesteld is of een teefje die loops is.
Een vrouw wordt elke maand ongesteld en is dan NIET vruchtbaar.
Een teefje wordt 2 keer per jaar loops en is dan juist WEL vruchtbaar. Ik hoop dat het met deze korte uitleg wat duidelijker voor je is en je nu ook de minnen begrijpt! Groetjes van vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Lievevrouwe,ook wel "krols"genoemd bij katten ;-)
Nee, dat worden ze niet, maar wel loops.

Toegevoegd na 13 uur:
Nou, ze bloeden ook uit hun vagina net als vrouwen, maar honden zijn vruchtbaar in de vloeiperiode terwijl bij vrouwen juist de baarmoeder wordt " geleegd " voor een nieuwe ronde zeg maar, dus loops en menstruatie zijn 2 heel verschillende dingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heel dom van me hoor, maar wat is het verschil dan tussen ongesteld en loops zijn? Behalve dan dat we het eerste woord gebruiken voor een mens en het tweede voor een hond?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Loopsheid is niet maandelijks. Daarnaast duurt loopsheid langer dan ongesteldheid. De loopsheid is juist de vruchtbare periode van.de hond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Niels1411.... het erge is....dit WIST ik, had het alleen even niet paraat. Dus ja: heeeeeeel dom van me.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoezo dom? doe niet zo gek, wendy, iedereen vergeet wel eens wat! wees blij dat het hierbij blijft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb je ook weer gelijk in!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@wiccalife +
Kleine tip,misschien kun je jouw antwoord uitbreiden door het verschil uit te leggen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor de plusjes, vlindertje..ik heb het aangepast {^_^}
Ivana
11 jaar geleden
Wiccalife, met uitbreiding van je antwoord is het een dikke plus waard. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wiccalife,goed van je en graag gedaan ;-) ( zie mijn pbtje)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was de + vergeten: bij deze goedgemaakt ;-)