We willen graag een kat uit het asiel halen en vragen ons af of we nu beter een poes of een kater kunnen nemen bij een gesteriliseerde poes?

Wij hebben een jonge poes van ongeveer 1,5 jaar, best een dominant beestje. nu willen we graag een kat uit het asiel halen en vragen ons af of we nu beter een poes of een kater kunnen nemen.of maakt dat eigenlijk geen verschil?mijn man heeft ooit een kat weer terug moeten brengen omdat de asielpoes en de gewone poes elkaar zo wat afmaakten en dat wil ik voor zover mogelijk voorkomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een kater of poes maakt niet zo heel veel uit, als het maar een kat is die niet dominant is. Bij de meeste asiels weten ze wel wat voor vlees ze in de kuip hebben, en kunnen je dus goed adviseren hierin. In de toegevoegde bron kun je alvast een virtueel kijkje nemen bij asiels in de buurt, en daar staan ook contactgegevens bij, zodat je kan bellen met vragen over een bepaalde kat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar is maar een antwoord op en dat is uit proberen. Ik,snap dat het niet je bedoeling is om een beestje weer terug te brengen.....
Wil je het graag voor jezelf nog een katje erbij of voor de kat zelf?

Ik denk dat het karakter van de katten belangrijker dan het geslacht. Je kunt in het asiel het beste vragen om een kat die in een pleeggezin heeft geleefd bij andere poezen, van bv de pleegouders.....deze katten zij vaak weken in de pleeg geweest en deze pleegouders leren de katten dus heel goed kennen in huiselijke kring en kunnen je goed vertellen hoe de kat in elkaar steekt.

Succes

Toegevoegd na 16 minuten:
Vroeger bij ons pa en ma thuis een dominante rooie kater Joris gehad die honden de tuin uit joeg....daar kwam een lapjesPoesje bij, 2 weken en het mevrouwtje vodje (dat was haar naam) van 6 maand was baas hoor! Joris kroop voor haar....de rollen waren dus omgekeerd ondanks dat Joris echt heel dominant sterk en fel was.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou voor een kater gaan, die zijn door de bank genomen toch iets gemoedelijker.
maar veel belangrijker nog; de eerste indruk is van belang, en die kan je nooit meer overdoen.
plemp de nieuwe kat niet plompverloren in de woonkamer, onder het uitroepen van : "kijk, hier is je nieuwe vriendje!".
doe een zorgvuldige introductie met de nieuwe kat, neem hier alle tijd voor.
het voert te ver om een hele uitleg te geven van hoe een introductie in z'n werk gaat, kijk bijv eens op kattengedragstherapiesites.
succes!
Rieneke1