Wat is het verschil tussen een Britse korthaar en een Europese korthaar?

En dan heb ik het over katten. Wij hebben thuis vroeger namelijk een Britse korthaar gehad en verassend genoeg was mijn vader hier niet allergisch voor (of eigenlijk minder) Ik zou nu graag weer een kat willen, maar ik vind eigenlijk alleen maar Europese kortharige katten. Wat is het verschil tussen deze twee rassen?

Toegevoegd na 1 minuut:
- Ik vind eigenlijk alleen maar Europese kortharige kattin in het asiel -

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (2)

de brits korthaar is een raskat met bepaalde raskenmerken, terwijl de zgn europese kortharen die in asiels zitten eigenlijk rasloze huis- tuin- en keukenkatten zijn.
het officiele europese korthaar ras is in scandinavische landen erg populair, maar hier eigenlijk onbekend.
de brits korthaar staat er niet om bekend dat hij minder allergieverschijnselen zou geven, maar wel is het zo dat allergische mensen op de duur min of meer immuun kunnen raken voor de eigen kat, ongeacht het ras.
Rieneke1
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
plus.
Rieneke1
11 jaar geleden
dank ivana en anonieme plusser!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus van mij . allebeide (rassen) prima katten
Neem eens contact op met de rasvereniging voor britse kortharen. Raskatten belanden weinig in asielen, omdat ze niet alleen duurder zijn en dus minder vaak weggedaan worden, en vaak via marktplaats of de fokker herplaatst worden.