Ik heb een Engelse stafford en ik wil haar graag leren zwemmen maar hoe?

Als ik de hond een stukje het water in neem en haar een beetje steun, zwemt ze wel terug. Maar ze zwemt niet heen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo Ze gaat heel graag het water in maar ze kan niet verder als ze niet meer kan lopen

Antwoorden (2)

als ze lichamelijk in orde is, ben je bij de dierenarts geweest? dan zou je haar af en toe mee het water in kunnen nemen, maar zodra ze dwang voelt, zal eventuele angst aangezet worden.

doe het voorzichtig, een angstig kind op zwemles wordt ook niet het water in gegooid!

wat je doet met steunen en begeleiden is wel de goede manier, maar misschien ben je een beetje ongeduldig en moet je nog langer volhouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn ridgeback, een ras wat bekend staat om hun hekel aan water is nu dol op water.
Toen het warm was nam ik haar mee naar een rustig overzichtelijk poeltje. Daar kon ze in stappen, ze hoefde niet te springen. Uit zichzelf ging ze drinken, daarop reageerde ik steeds enthousiast. Met een speeltje wat zij graag wilde heb ik haar steeds verder gelokt door het steeds wat verder in het water te gooien. Ook het zien van andere honden, liefst haar speelkameraadjes kan helpen. Ook ging ik zelf in het water en dan riep ik haar en dan deed ik gek.
Ik heb haar nooit gedwongen, aan dr halsband getrokken, het water verder in getild, of op andere manieren de keus voor haar gemaakt.
Als ze wil is het goed en als ze niet wil ook. Hou het leuk bij het water. Ga er ook eens naartoe zonder in het water te gaan. Gewoon spelen langs de waterkant, zodat ze het daar een leuke plek vindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
De perfecte manier. +