Kun je Astaxanthine-eco aan je kat geven zonder dat het gevaar oplevert?

Onze kat heeft ontstekingen aan zijn oog en krijgt vier maal daags zalf in zijn ogen.
Nu lees ik heel veel goeds over Astaxanthin-eco en vraag me af of ik dit zonder gevaar aan mijn kat kan geven ter ondersteuning.
Op internet lees ik alleen maar over proeven die met dieren zijn gedaan met Astaxanthine maar geen behandel methoden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

ik zou het niet doen trance, tenzij in overleg met je dierenarts.
ook plantaardige middeltjes kunnen gevaarlijk zijn voor de kat.
zijn de oogontstekingen te wijten aan het herpesvirus?
in dat geval kan de kat baat hebben bij lysine.
om de algemene weerstand op te krikken, kan je de kat op de probiotica zetten, te verkrijgen bij je dierenarts.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga er maar van uit dat het wel gevaar oplevert.

Geef nóóit middelen die voor mensen bedoeld zijn aan je arts tenzij in zéér uitzonderlijke gevallen waarin een dierenarts het voorschrijft. In het slechtste geval vermoord je je kat ermee. Bij hooggedoseerde anti-oxidanten ligt bijvoorbeeld gevaar van nierschade op de loer, en de nieren van een kat zijn tóch al veel gevoeliger dan die van een mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
aan je arts? :)
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, slip of the keyboard. Aan je kat natuurlijk.