Aan wat voor eisen moet een kwallen aquarium doen?

Voor school moeten we een kwallen aquarium ontwerpen maar we hebben geen flauw idee hoe!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ooit heb ik een kwallenaquarium gezien. Dat was een hele hoge ronde zuil, ik denk een meter doorsnee en twee of drie meter hoog. De kwallen die er in zaten gaan namelijk overdag omhoog naar het zonlicht en als de zon onder gaat, zakken ze allemaal weer een heel eind Verder was die zuil helemaal leeg, bovenaan zat licht ( vervanging voor echte zon). Onderaan iets van zand of iets dergelijks en van opzij kwam er via een lijst lucht in het zeewater. De kwallen dreven gewoon rond in dat water. Ze zullen af en toe wel gevoerd zijn maar ik weet niet hoe dat ging.
Het komt er dus op neer: genoeg ruimte, verder leeg en hoog omdat ze zullen stijgen en dalen. Er moet rekening gehouden worden met licht en lucht en 's nachts moet het donker zijn.