Hoe kan je een kat tonen waar alle spullen staan?

We gaan een kat adopteren van 6 jaar, dus krabpaal en het 'bedje staan in de living maar zijn eten, drinken en ' toilet' staan in de keuken maar de eerste dagen moet je de kat met rust laten hoe toon je dan waar alles staat of laat ik hem op een specifieke plaats vrij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hai,ik kan geen antwoord geven want ben wel gek op katten maar heb er te weinig verstand van,gelukkig heb je al een aantal goede adviezen gehad ( denk ik?)! IK reageer omdat ik wil zeggen dat ik het SUPER vind dat jullie een "oudere" kat adopteren en weet nu al dat hij een heel goed leven tegemoet gaat bij jullie omdat jij je er zo goed in verdiept! Complimenten voor jou en ik denk je ouders?
Daarom een duim van mij :-) Groetjes vlindertje en heel veel plezier met kat!
Hoe heet hij en wanneer komtie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij komt normaal volgende week zaterdag maar we zijn aan het bespreken met het asiel om vroeger te komen ik ben alvast heel blij dat we een kat krijgen en ben alvast benieuwd en ze noemt Tibby een beetje een jongensnaam maar dat maakt niet uit ze is heel schattig! Bedankt voor het compliment, ik vind ook dat ze een nieuw warm nestje verdiend na een tijd in het asiel! Dit is ze: http://www.pets.be/de-katten-brigade-sterilisatieproject-europese-korthaar-tibby-101865
Rieneke1
11 jaar geleden
beter geef je hem toegang tot meerdere slaapplekjes, en ook van drinkbakken kan je er beter wat meer her en der neerzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als de website niet laat wat bij mij ook is kan je bij google afbeeldingen intyppen: pets.be tibby
Rieneke1
11 jaar geleden
het is een lieffie! :)

Het beste antwoord

Als je de kat haalt, zet je hem bij thuiskomst meteen op de bak.
Als hij geslapen heeft nog een keer, maar meest5al is dat niet eens nodig. Mijn asielkart van rond 6 jaar wist na de eerste keer meteen waar hij moest zijn. Let op dat als ze een bepaald soort kattenbakvulling gewend zijn, ze soms niet meteen op ander willen (mengen met de "oude"soort is dan een oplossing.
Als je ziet dat hij op "verboden"plekken gaat krabben oppakken en bij de krabpaal zetten en hem "helpen"krabben
succes en plezier met je kat.
oja eten vinden ze na een keer ook wel, eten niet te dicht bij de bak zetten, daar houden ze niet van
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vaak ziujn katten heel snel gewend aan waar alles staat. Het toilet kan je ze even tonen door het beestje bij het toilet neer te zetten. Eten en drinken vinden ze vanzelf wel. Vervolgens gewoon het beestje compleet negeren tot er aandacht gevraagd wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met met rust laten bedoelt men denk ik dat je de kat de gelegenheid moet geven het huis te verkennen en hem daarin niet te veel afleiden. Als de deur naar de bakken open staat zal hij die zo waarschijnlijk heel snel vinden.
misschien moet je hem even helpen als de kattenbak heel anders is dan hij gewend is, maar laat het hem eerst even zelf proberen op te lossen.
Mijn ervaring met katten van zes en zeven jaar is dat ze alles snel door hadden behalve het kattenluik naar buiten, want zoiets kenden ze niet.