Kitten nuchter houden. Hoe ga ik dat doen ???

Onze kitten van 5,5 maand word dinsdag gecastereerd. Hij moet dan vanaf maandagavond 7 uur nuchter zijn. Jerry mag dan alleen water hebben. Maar hoe pak ik dit aan ? Ik heb er moeite mee, om Jerry een hele avond, plus nacht, plus ochtend geen eten te geven. Het is nog een kitten ..die toch regelmatig moeten eten . Verhaal dat dit voor narcose is, begrijp ik. Maar is er geen andere optie ?? Vond dit wel heeeel erg lang !! Heb nu al schrik als het maandagavond is !!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

ik neem aan dat hij vroeg in de ochtend geholpen wordt?
er zit niets anders op dan van je hart een steen te maken; je wil niet dat hij onder narcose moet overgeven en braaksel in de longen krijgt.
sterkte, voor jou en je katje.
mocht hij later in de ochtend geholpen worden, dan vind ik het ook wel lang; overleg dan met je dierenarts of hij om een uur of 9 in de av9ond nog een lichte maaltijd mag hebben.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor jazzz.
Rieneke1
11 jaar geleden
anneke, de meeste dierenartsen houden tussen de 8 en 12 uur aan dat de kat nuchter moet zijn. - voor jazz.
zeker voor wat molliger katten ligt leververvetting op de loer, hoewel anneke daar niet bang voor hoeft te zijn.
twee a drie dagen vasten kunnen fataal zijn.
Rieneke1
11 jaar geleden
ah, dat lijkt er meer op, goed dat je hebt gebeld!
sterkte hoor, maar hij is vast zo weer het ventje :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@rieneke
+!! @anneke fijn dat je idd even hebt gebeld met de DA! :) sterkte (het blijft spannend zo'n humpie dat onder zeil gaat)
laat je nog even weten hoe het is gegaan met Jerry als 'je weet wel kater' is?
Rieneke1
11 jaar geleden
anneke, alles goed gegaan?

Andere antwoorden (5)

Als het je enige kat is, alleen water neerzetten. Als je meerdere katten hebt is het het beste om ze allemaal mee te laten vasten. Dat deden ze vroeger bij mij thuis ook, als er een nuchter moest zijn gingen ze allemaal vasten. Vanaf 7 uur 's avonds lijkt me wel wat vroeg, mar als jou dat zo verteld is dan zal dat wel zo zijn. Prettig voor de kat is het niet, maar ze slapen ook gewoon en hij gaat er echt niet dood van :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorgen dat je poezebeestje nergens iets te eten kan vinden en dus zijn bakje met brokjes wegzetten.....denk ook aan je prullebak :-)
het is idd wel wat lang maar voor een goed doel. Het is denk ik jou gevoel dat je je kat iets te kort doet.....maar als je nu iets heeeeeel lekkers in huis haalt, een traktatie voor je poezebeestje en hem dat geeft als ie weer thuis is en fit genoeg is om weer wat te eten ( dus niet meer "dronken") maakt dat dan het rotgevoel niet weer goed?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een dagje niet eten kan echt geen kwaad hoor. Ook niet voor een kitten. De dokter is niet gek.

Enne: nee het is niet zielig. In hun natuurlijke omgeving zitten (ook jonge) dieren soms dagen of zelfs weken zonder voedsel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan er heel weinig aan doen. Gewoon uitzitten. Zet de kat 's nachts in een kamer waar niet te veel kapot kan, want ze kunnen wel een een beetje vervelend worden (Zoals jij en ik dat ook zouden worden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zet ze in een kamer waar niks van eten staat maar zet er wel een kom water bij zeker geen melk en zenuwen zijn voor niets nodig mijn ik heb al zoveel katten die moesten worden gecastreerd maar soms is het wel even wennen hoe rustig ze ineens zijn