Zijn er hondenuitlaatplaatsen in GLD of Overijssel?

Mijn hond is ondertussen 14 en erg slechthorend aan het worden, ik durf haar dus niet meer goed los te laten lopen omdat ik bang ben dat ze bijv verkeer niet meer hoort of als ik haar roep. Een liefst omheinde hondenuitlaatplaats zou ideaal zijn zodat ze toch ff lekker kan rennen en spelen. Maar al zoekend op internet kan ik hier niet wat over vinden. Weet iemand zoiets in Gelderland of Overijssel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier heb ik een paar plekken voor je. Die in Nijverdal is heel leuk. Daar spelen altijd heel veel honden en ze kunnen nergens naar toe.

http://www.dutchdachs.nl/uit.html#Overijssel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet niet in welke gemeente je woont, maar de meeste steden en dorpen in Nederland hebben speciale hondenuitlaatplekken, meestal een grasveldje met een hek eromheen ergens in (of aan de rand) van een woonwijk. Kijk eens op de website van de gemeente waar je woont onder de rubriek wonen & leven (of milieu, of woonomgeving o.i.d.), waarschijnlijk vind je daar ook een overzicht van hondenuitlaatplaatsen. De gemeente Arnhem heeft op de website een heel overzicht staan van de locaties in de verschillende stadswijken; ik neem aan dat andere gemeenten dit ook wel hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het woord 'hondenuitlaatplaats' intikt op Google, verschijnt er automatisch een hele rij plaatsnamen achteraan. Jouw woonplaats staat er ongetwijfeld bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog even voor je gezocht op de site van de gemeente Lochem, maar kan daar idd niks vinden. Het beste wat je kunt doen is even de gemeente bellen; er is vast wel een of andere ambtenaar die hier meer van weet.
Ja die zijn er wel maar die zijn niet groot of omheind de bedoeling van een honden uitlaatplaats is alleen voor het doen van hun behoefte
13 jaar geleden
Ik weet hier in Elst (bij nijmegen) wel een paar omheinde hondenveldjes. Hier ga ik met mn eigen hond ook altijd heen.