Hoeveel koppen (standaard koffie kop) met kittenbrokjes (kleintjes) is 45 gram?

Ik heb geen weegschaal, en wil die ook (nog) niet kopen !!
Dus wil ik weten hoe ik dan 45 gram kittenbrokjes kan afwegen/meten. Hoe kun je dit dus het beste doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Droge brokjes ? Ongeveer een handje / half koffiekopje. Het is ongeveer het gewicht van een (klein) kippe-ei.

Heb je de kittenbrokken van een duurder merk? Merken zoals Royal Canin hebben namelijk gewoon maat bekertjes, dat is extra handig! Ik denk dat 3 kwart senseo kopje wel overeen komt met 45 gram.

Bij het voeren van dieren en bij gebrek aan een maatbekertje, doe ik een afgepaste hoeveelheid in een plastic zakje. Bij de supermarkt weeg ik dan wat ik heb meegenomen. Voeren doe je eigenlijk niet op gewichten maar met het oog. Het ene dier verbruikt veel meer energie dan het andere dier. Kijk naar de lijn en je weet of je de hoeveelheid moet aanpassen. Kittens mogen onbeperkt eten. Volwassen dieren zorgen meestal zelf voor de benodigde hoeveelheid waarbij ze gezond en slank blijven. Luie katten die weinig spelen moeten soms op dieet, maar alleen onder begeleiding van een dierenarts.

In een tuincentrum hebben ze vaak (gratis) bekertjes van verschillende merken kattenvoer met maataanduiding. Ook handig want niet elke brok is even groot of even zwaar, je kan per soort brokjes bekijken hoeveel gram het is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100