Hoeveel GoldOomed gebruiken voor 3 goudvissen in een aquarium 60x30x30?

Hallo Ik heb 3 goudvisjes in een aquarium van 60x30x30.
Ik weet dat die aan de kleine kant is maar, maar andere mogelijkheid hebben we niet.
2 goudvissen hebben waarschijnlijk een parasiet, omdat hij af en toe van die rare bewegingen maakt door het water.
Nu wil ik ons hele aquarium behandelen met GoldOomed.
Maar nu vraag ik mij af

- Klopt het als ik 5 druppels GoldOomed op 20 liter water gebruik? Dus zoon 15 voor mijn 50 Liter aquarium?
- In de gebruiksaanwijzing van GoldOomed staat dat je het
4 dagen moet gebruiken, na een eenmalige dosering, klopt dit? of moet het korter.

- Na de behandeling het water moet filteren over actieve kool?
- Hoe doe ik dat?

Ik hoop dat jullie mij kunne helpen.
Groeten Martin.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Op ieder medicijn staat precies de juiste dosering vermeldt.
Volg dus deze instructie.
van je 50 l. inhoud, kan je wel wat aftrekken voor de filter en de bodemsubstraat, dus zeg maar 40 l. dus 10 druppels.

Na de behandeling over actieve kool filteren, wordt mee bedoeld, dat je een deel van het filtermateriaal uit je filter moet halen en dat vervangen door actieve kool.
Nog beter is een apart filtertje te kopen, die je daar uitsluitend voor gebruikt, dus naast de filter die je al hebt, tijdelijk een extra filter met actieve kool.

Vergeet niet regelmatig een deel van het water te vervangen door schoon water.
Zonder een goed werkende filter, kan je geen goudvissen houden, dat blijft problemen geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je had het eerst over druppels, nu over ml.
is er dan een maatbekertje bij?
Zie al ons vorige antwoorden en ook mijn email naar u toe.

In Nederland verkoopt men nu ook Tetra Medica Lifeguard.
Dosering: Per dag 1 tablet per 30l aquariumwater.
Dus voor u 1 1/2 tabletten per 24 uur.
Deze dosering gedurende 5 dagen doorvoeren in een 24 uur cyclus.
Daarna filteren over actieve kool, zoals beschreven in email.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u de vloeibare gebruikt moet u inderdaad 12 a 13 druppels indoen voor 50L. Daar moet u ook nog de inhoud van uw filter bijtellen als het een EXTERNE filter is.