Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Fluit een parkiet niet vaak als hij eenzaam is of komt het doordat hij nog moet wennen aan zijn nieuwe huis wie kan me helpen ?

grasparkiet nog jong maar ik heb wat hulp nodig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe groot is zijn kooi?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beide door jou genoemde mogelijkheden kunnen redenen zijn, dat je parkiet niet fluit. Als je hem net hebt gekocht, dan zal hij moeten wennen, als je een nieuwe kooi hebt aangeschaft ook. En vogels die eenzaam zijn, niet voldoende aandacht krijgen ook.
Als je de vogel alleen houdt, dan moet je hem heel veel aandacht geven per dag, echt uren.
Het zijn dieren, die in groepen leven in de natuur en een partner voor het leven kiezen. Dus bij geen contact met soortgenoten of intensief contact met de mens raakt een vogel gefrustreerd, verveeld en dat is m.i. enorm zielig.

Veel info over parkieten:
http://www.parkieten-online.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

parkieten moeten altijd even wennen aan een nieuwe kooi. heb je wel zijn spulletjes mee verhuisd? stok waarop hij zit/zat en vertrouwde speeltjes? dat is belangrijk.

Toegevoegd na 4 uur:
als ik niet thuis ben zet ik vaak de radio of een cd-op repeat- aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding