Kunnen dieren hun baasje herkennen na jaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een olifant wel schijnt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik had een paard wat ik na 2 jaar weer opzocht in zijn nieuwe omgeving. Ik moest hem gedwongen verkopen. Maar hij herkende me wel degelijk! Ik merkte ook dat ik hem pijn had gedaan door hem te verkopen en dat was natuurlijk wel veel minder leuk om te voelen. Maar iedereen kon het bevestigen.....dieren zijn je kameraden en weten wie je bent!

Het beste antwoord

Kijk dit filmpje eens.

Een leeuw die zijn baasjes nog herkende na uitgezet te zijn in het wild. Prachtige beelden.

Dus ja, sommige dieren kunnen hun baasjes nog na jaren herkennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook zo'n mooie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beide filmpjes gezien heel ontroerend dikke plus maar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou toch spontaan ook met zo'n leeuw willen knuffelen...
Rieneke1
13 jaar geleden
geweldig he, kan er geen genoeg van krijgen, + :))

Andere antwoorden (4)

Jazeker. Niet alleen het uiterlijk zorgt ervoor dat dieren hun baasje herkennen, maar ook de geur, het stemgeluid,..
Voor honden is vooral de geur belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, honden en katten herkennen hun baasjes na jaren nog. Maar ze 'missen' ze niet. De herkenning wordt pas getriggerd bij weerzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja op geur. Het tijdsbestek maakt niet uit, honden hebben geen tijdsbesef. Een uur duurt net zolang als een maand, in hun herinnering dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan dieren makkelijk door reukzin.