Wat gebeurd er als je catnip op jezelf spuit?

Ik vroeg mij af wat er zou gebeuren als iemand catnip-spray op zichzelf zou spuiten. Wat voor effect heeft dit bij katten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je nou weten of je zelf high ervan wordt, of denk je dat een kat jouw als kattenkruid gaat beschouwen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals je ziet wordt al op alle twee de optie antwoord gegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kattenkruid (Nepeta cataria) Catmint is in Nederland beter bekend als Kattenkruid (vaak ook gespeld als Kattekruid). Katten schijnen een voorliefde te hebben voor dit kruid. Ze zullen de plant altijd weer opzoeken en wanneer ze het vinden worden ze zeer opgewonden. In mensen werkt Kattenkruid ontspannend; het wordt vaak gebruikt om de nachtrust te bevorderen, en om ongemakken rondom de menstruatie te verlichten. Het heeft een aangename smaak. Effecten kattenkruid
Kattenkruid is een mild, ontspannend hallucinogeen. Na het het drinken van sterke thee geeft het een behaaglijke ontspanning, zorgt het voor een lichte 'high' en heeft het een stimulerend effect op de verbeeldingskracht. De smaak is erg goed. Goed voor een ontspannen avond om bijvoorbeeld rustige muziek bij te luisteren of om beter tot rust te komen na een drukke dag. Gebruik
Je kunt het beste ongeveer 25 gram op 1 liter water gebruiken. Even laten koken en 15 minuten laten trekken. Daarna zeven, eventueel honing of suiker toevoegen en het is klaar voor gebruik. Drink eerst een kopje en wacht het effect af voordat je meer neemt.
Kattenkruid is goed te combineren met Galangal, Damiana en Valeriaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neeee, NIET DOEN!!! je wordt er echt vréselijk kattig van!!! ;-)

Het beste antwoord

ik spuit catnip op mijn broekspijpen als ik met een vreemde kat ga kennismaken.
of het zegt de kat niets, of de kat wordt er wel door beinvloed, en staat daardoor meer open naar mij toe.
ik krijg dan kopjes, waardoor ik ook meteen meer eigen ruik.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dát is dus je geheim!! ahá.....
:) +1
Rieneke1
11 jaar geleden
uitgenast he? :)

Andere antwoorden (3)

Je kat word er high van, dus zul je hetzelfde effect ervaren ... Mits je een hoge dosis op jezelf spuit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De catnip spray van cosmic catnip is gemaakt van authentieke in Amerika geteelde catnip. Het bevat pure catnip olie die een sterke aromatische geur verspreid waarvan uw kat gegarandeerd speels wordt! Spuit de catnip spray of speeltjes, mandjes of dekentjes om zo deze weer nieuw leven in te blazen. De spray is volledig veilig, niet toxisch en laat geen vlekken na!

Als ik dit zo lees zal het geen kwaad kunnen, misschien dat je extra allert moet zijn voor je eigen kat aangezien je nu voor de kat lekker ruikt

Toegevoegd na 5 minuten:
Catnip heeft een geschiedenis van medicinaal gebruik voor een verscheidenheid van kwalen.
De plant wordt gebruikt als een thee, SAP, tinctuur, infusie of pappen, en wordt ook als rookwaar gebruikt.
Echter haar medicinaal gebruik is gedaald door ontwikkeling van meer effectieve geneesmiddelen.
Het is ook bekend door een enigszins verdovende effect
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er vanaf hoe jouw katten reageren op catnip, dat verschilt namelijk nogal per kat.

Ik heb er één die er helemaal high van wordt. Als ik mezelf zou inwrijven met catnip, of zo'n spray zou gebruiken, dan zou hij waarschijnlijk bijna IN m'n schoot willen gaan zitten en een gelukzalig knuffel-moment hebben. M'n andere kat wordt er vooral heel speels van, die zal waarschijnlijk zijn nagels gebruiken en m'n handen e.d. proberen te vangen, er - zachtjes - op knibbelen, etc.

Daarnaast hangt het ook af van waar jij normaal gesproken catnip voor gebruikt. Gebruik je het op speeltjes om ze aantrekkelijk te maken, of spuit je het op hun favoriete kussentje, dan zal het niet zo'n probleem zijn. Maar gebruik je het om duidelijk te maken dat de krabpaal bedoeld is voor hen, dan lijkt het me niet zo heel gezond om de catnip op jezelf te spuiten. De meeste katten houden netjes hun nagels in bij blote huid hoor, maar het onderscheid tussen een spijkerbroek en een dunne zomerbroek zegt ze weinig, en ze zullen beiden dan ook met een even groot enthousiasme gaan bewerken, beklimmen of wat dan ook.

Als je het graag wilt proberen, doe dan een klein beetje aan je handen en speel wat met ze. Pas wel op: als je katten altijd erg speels worden van catnip, is dat misschien niet zo'n goede optie. Of doe stevige handschoenen aan en spuit daar wat op. Als het effect (te) sterk is of als je katten je blijven achtervolgen, gebruik dan een goede geurverwijderende zeep of was je handen met water met een scheutje schoonmaakazijn of citroensap ofzo, om de geur van je handen te krijgen.