Wat kan ik doen om het lawaai van mijn hamster radje te verminderen?

Ik heb dus sinds vorige week een hamster.
Toen ik de kooi kocht kreeg ik alles erbij inclusief het radje.
Maar het probleem is dat het radje héél erg veel lawaai maakt. Ik word soms om 4uur 's ochtends wakker door het geluid van het radje. ik heb geen idee waar dat geluid van het radje vandaan komt. Ergens in het as ofz. Ik heb een 100% plastic radje die je aan de tralies vastdraait
precies zo een:

http://www.petsplace.nl/knaagdier/spelen_verzorgend/ferplast/hamstermolen_groot_fpi_4603~M-871698

Als ie draait dan hoor je heel hard geluid. als ie dan stopt dan hoor je de tralies nog een beetje.
Ik heb de tralie geluid probleem al een beetje opgelost om wat gewicht boven op de tralies te leggen.
Maar wat kan ik aan dat lawaai doen?
olie tussen het as smeren ofzo??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WD40.

Het beste antwoord

Beste vaas444'
Je zou inderdaad wat olie om het as kunnen smeren maar wat ik je eerder zou aanraden is om een nieuw radje te kopen. Dit zijn niet echt de soepelste en beste radjes vandaar dat het ook zo piept. Ik zou een silent spinner kopen. Die heb ik ook en zijn echt stil. Bovendien zou je hamster dat ook wat prettiger vinden want Hamsters leggen kilometers af in 1 nacht.
Nou veel succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik zelf heb ook een silent spinner maar die van mij maakt nog steeds heel veel lawaai

Andere antwoorden (3)

Wij deden vroeger een stokje tussen het radje, zodat Hammie 'm snachts niet kon gebruiken. Zorg wel voor ander speelmateriaal, want Hamsters zijn ook graag snachts actief. Als je dat niet kunt realiseren is het beter om Hammie snachts op de gang of beneden te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ander radje denk ik ja. het kan ook zijn dat bepaalde schroefjes een klein beetje los zitten, of de bevestiging van het rad zit niet strak genoeg aan de tralies waardoor hij speling heeft en dus tegen de tralies aan draait.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zei al: Het is 100% plastic. er zijn geen schroefjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hij zit zeker wel strak vast aan de tralies. als ik hem los wil draaien dan moet ik best wel hard draaien om hem los te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plastic speelgoed zit ook op de een of andere manier bevestigd, het is niet vastgelijmd want dan draait het niet. hoe je die dingen anders wilt noemen, moet jij weten.
de radjes die bij de kooi verkocht worden zijn vaak heel vervelend qua herrie maken. Je kan proberen de as los te maken (dat is het witte ding waarmee het aan de kooi vastzit). Met vaseline insmeren werkt heel goed.

Het beste is om een nieuw loopradje te kopen. Ik heb silent spinners, die maken de minste herrie echter kan die niet in de kooi opgehangen worden. Voor syren is een loopradje van 20cm het beste. Voor een dwerg formaat van 16cm ivm voorkomen van kromme ruggetjes door actief rennen in de loopradjes.