Wat kost een tropisch aquarium van 60x30x30 ongeveer per maand aan stroom voorzieningen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik weet niet wat voor pomp je nodig hebt, maar als je de juiste pomp hebt gevonden, moet je het wattage (...W) zoeken. Dit vermenigvuldig je met het aantal seconden per maand: 3600x24x30. Daarna deel je het door 3,6 miljoen, en nu heb je de hoeveelheid kilowattuur. 1 kilowattuur kost €0,20, dus je moet dit aantal met €0,20 vermenigvuldigen en nu heb je de prijs van de pomp per maand.

En we kunnen de juiste pomp niet zoeken want is het 60x30x30 cm, dm, m?

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De filterpomp zal slechts enkele Watts verstoken en de beluchtingspomp zal je enkel in noodgevallen moeten aansteken. Ook de thermostaat springt alleen aan als het nodig is (en dat is met die TL-lampen boven de meeste aquaria enkel in heel erg koude huiskamers vaak het geval). Waar je dus vooral op moet letten is de verlichting: die zal bij een aquarium met die afmetingen zo'n 10 tot 50 Watt verstoken en dat gedurende 12 uur per dag.

Per jaar dus zo'n 43 tot 219 kWh.