Als je een 4 jarige hond koopt in china , na hoeveel tijd snapt de hond nederlandse woorden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het antwoord is al gegeven.

Een hond reageert op commando's, niet op woorden. Tijdens het trainen van je hond koppel je een bepaald gedrag (commando) aan een woord vast. In theorie zou je ook commando's kunnen aanleren m.b.v. handgebaren. Dit is alleen een stuk lastiger maar wel de ideale oplossing voor dove mensen.

Het is wel handig om voor de commando's universele woorden te gebruiken. Als jij je hond hebt aangeleerd om bij het commando 'telefoon' een pootje te geven kan dit natuurlijk, maar je kunt je voortellen dat dit niet handig is.

Als je hond vier jaar oud is zal het wat meer tijd kosten om nieuwe commando's in te leren. Dit is namelijk wel nodig. Je zal namelijk elk commando opnieuw moeten trainen zodat je hond de associaties kan leggen tussen de woorden en commando's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een hond begrijpt nooit woorden.. alleen commando;s...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal waarschijnlijk een niet erg dik hondje zijn.
Op je vraag, hij-Zij zal je commando"s snel leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10 minuten, op zijn hoogst... Dus na het lezen van de bijsluiter kent je hond Nederlands...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ná de inburgeringscursus........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DAt ligt er denk ik aan hoeveel er tegen hem gesproken is, hoeveel commando's hij al kent. een hond hoort vooral in klanken denk ik,
bijvoorbeeld: vrouwtje kan ook touwtje zijn, mits het snel gezegd is om een hond te laten snappen waar het omgaat. ik denk dat het ongeveer een maand zal duren, mits het een slimme hond is en mits je voldoende tijd besteedt hem te leren gehoorzamen.

Toegevoegd na 42 seconden:
* 'mits het snel gezegd wordt, 'moet het zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De koppeling van klanken naar begrippen zal afhankelijk zijn van de intelligentie van het dier en de hoeveelheid tijd die de eigenaar besteedt aan de inprenting der dingen.

Het maakt absoluut niet uit waar het dier vandaan komt. Het maakt wel uit hoe gesocialiseerd het dier is en of hij gewend is aan een leven onder mensen of onder dieren (bijvoorbeeld zwerfhonden zijn niet of nauwelijks aan mensen gewend, indien wel, dan vaak in negatieve zin).

Pas als er een vertrouwensband met mensen is valt de blokkade weg en kan er kennis worden overgedragen, in wat voor vorm dan ook: commando's, spelletjes, gebaren of woorden die aan acties gekoppeld worden.

Dit geldt voor iedere hond, of die nou uit Spanje, Turkmenistan of China komt.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Streel hem over zijn bol en zeg hem dat wij hier geen hondjes opeten, dat er hier dierenbeschermingsorganisaties bestaan, dat de hondenvoeding streng gecontroleerd wordt en dat hij hier een echt luizenleven zal hebben en hij zal het allemaal verstaan.