Wat gaan jullie morgen extra doen voor je dier? mbt Dierendag?

dit is geen chatvraag, ben echt op zoek naar originele traktaties voor je dier!! aangezien ik het na een aantal jaar een kat te hebben niet meer weet.

Toegevoegd na 49 seconden:
dit is overigens NIET mn kat ;-)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dierendag? Mijn hond krijgt niks extra's aan koekjes. Hij krijgt een extra wandeling, en bij elke wandeling ga ik een stuk verder dan normaal. Je moet hem hiermee een plezier doen, in plaats van de standaard 'Dierendag: Vetmestdag'.

Nieuw hok voor ons konijn kopen.

onze katten krijgen twee keer iets lekkers : 's ochtends ipv brokjes een portie hart en 's avonds een visje en de rat krijgt een gekookt koud eitje met klein gaatje in de schil: lachen!! Hij vindt dat zo lekker en sjouwt met dat ei in de rondte Toegevoegd na 47 seconden: en verder is het hier altijd dierendag

Neem hem een dagje mee naar de kermis in Echt.

Bronnen:
http://www.kermis.nl/agenda.php

Hij (mijn hoogbejaarde konijn Joris) krijgt een vitamine-tabletje extra (en geloof me, daar is hij echt dol op!). Verder is het bij mij elke dag dierendag. Ik geloof werkelijk dat ik zo ongeveer het meest verwende konijn van Nederland heb (hij is niet voor niets al 9,5 jaar (en 3 dagen) oud!. Hij heeft een riante konijnenvilla tot zijn beschikking (vroeger waren het twee hokken, maar we hebben een doorgang in de middenplaat gemaakt, zodat hij in feite twee hokken heeft), met een regen-en wind werende ruif (vakwerk van mijn vader). Hij krijgt speciaal selective konijnenvoer (8 Euro per kilo). Mijn ouders (die hem altijd 's middags verzorgen) kopen altijd brood, dat ze laten drogen, zodat het de hardheid van beschuit krijgt en geven hem dat (is hij dol op). Dan de vitamine-tabletten (yoghurt-snoepjes): vergeet die en hij keert je echt de rug toe. In de zomer krijgt hij extra borstelbeurten om hem te helpen met het verliezen van zijn winterhuid (je wilt niet weten hoeveel haar er af komt). Hij krijgt alle vaccinaties (oke, daar is hij zelf niet zo blij mee), Hij heeft zomers bij mooi weer een ren van zo'n 12 vierkante meter tot zijn beschikking (waarvan hij de laatste jaren toch zeker zo'n 40 vierkante centimeter intensief van benut)...

geen vlees eten (ik niet, kat wel)

Een muis is zonder mijn toestemming de woning (13e etage) binnengedrongen. Sindsdien maak ik er jacht op. Morgen, dierendag, verwijder ik de muizenvalletjes en leg er, zij het voor 1dag, een blokje kaas neer. Daarna zal ik alles weer doen om hem "naar het licht" te brengen.

Pure commercie is het! Doe er niet aan mee. Wees elke dag goed voor je dier en wil je hem eens verwennen, doe dat dan op een dag dat niet iedereen het doet. Dat is pas verwennen. En als je dan toch morgen iets wil doen.....word dan lid van de dierenbescherming!!!

na jaren werk op dierenambulances en het leed wat je ziet is het elke dag dierendag, net als dat het elke dag dierenleeddag is. bailey heeft alle luxe die een hond maar hebben kan. de katten trouwens ook. ze hebben niets extra's nodig.

Heb vandaag 2 nieuwe kussens voor m'n kat gemaakt en ze op zijn 2 lievelingsstoelen op het balkon gelegd. Hij heeft 2 plekken met het oog op de zich verplaatsende zon. Hij was hogelijk geinteresseerd en heeft ze allebei meteen uitgeprobeerd. Mijn balkon is op het zuidwesten dus vandaag een hoop wind. Daar houdt hij helemaal niet van. De meest beschutte stoel heb ik nog wat meer afgeschermd voor hem. Hij keek toe en toen ik klaar was ging hij op zijn nieuwe kussen rondjes draaien tot hij een mooie deuk had gemaakt waar hij lekker in ging liggen. Ik kreeg veel kopjes als dank.

Extra leller eten voor de kat!!!!!!

Ik zie mijn honden morgen pas weer na 3 maanden,omdat ze nu in het buitenland zitten,maar kreeg van de week een hele bananendoos vol met hondesnacks koekjes botjes ed dus die hebben de eerste weken nog gewoon dierendag,verder hebben ze altijd dierendag bij ons.

m'n katjes krijgen een uitgebreide borstelbeurt (heerlijk vinden ze dat). verder knuffel ik ze halfdood, en speel ik regelmatig een kwartiertje met ze. er staat riblap en lamshart op het menu. een dag zoals alle andere dagen :)

Ik ga vandaag lekker wandelen met de honden en papegaaien in het bos. En daarna de honden heel goed borstelen, en de papegaaien gaan heerlijk onder de douche. En daarna steek ik de houtkachel aan en vinden ze het zalig om hier met zijn viertjes voor te zitten en te liggen. En voor de rest van de week ga ik collecteren voor de dierenbescherming i.v.m. dierendag. Ik loop ieder jaar 2 grote wijken. En je kat heerlijk verwennen lekker borstelen, knuffelen en spelen met een grote prop zilverpapier. Wist je dat ze met knoopjes spelen ook leuk vinden, touwtje er doorheen. Fijne dag

Ik doe als anders. Daar houden honden van. 's Morgens anderhalf uur lopen, spelen en trainen in het ene bos. 's middags anderhalf uur struinen in een ander bos of bij mooi weer zwemmen. 's Avonds een half uur met de bal spelen op het speelveld en om 11 uur nog een sanitair rondje. Als dat niet iedere dag, zeven dagen per week, dierendag is, weet ik het niet meer. Waarom zou je het hoofd breken over iets nieuws. Een hond is een gewoontedier, daar blijft hij gelukkig bij en de natuur biedt afwisseling genoeg in geuren en kleuren en seizoensveranderingen.

Een knuffel extra is nooit weg, al houd mijn vogeltje daar niet van. Extra eten geven, doe ik niet, ze krijgen genoeg lekker eten wat goed voor ze is en al dat extra lekkers is niet altijd goed voor ze.

Bij mij thuis is het 365 dagen per jaar dierendag ;o). De dierenwinkel Jumper had gisteren wel een hele mooie actie:voor iedere klant die iets kocht, werd een pakketje voer gedoneerd voor het asiel. Heel goed!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100