Wat is er met mijn hondje aan de hand?

Ik begrijp niet wat er met onze 16 jarige Yorkshire Terrier aan de hand is. Als ik 'm aai of kriebel op een bepaalde plaats aan de rechter zijkant van zijn buikje, begint hij de schoppen (dabben) met zijn rechter achterpootje.

Verder is hij nog heel fief en gezond.

Wat kan dat zijn, hij heeft dit pas sinds enkele dagen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jee in 16 jaar nog nooit hem aan de zijkantjes geaaid??? Wat sneu voor t beest.. Ik zou na de dierenarts gaan hoor.. Want t is echt raar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is vaak maar een klein plekje waar ze zo kietelig zijn. Zo moeilijk is het niet om dat te missen. Het ziet er wel altijd grappig uit. En ze kunnen ook wat gevoeliger of minder gevoelig worden door de jaren heen.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
De hond van mijn ouders had ook zo'n "happy spot" maar dat is sinds een paar maanden weg.

Het beste antwoord

Het lijkt mij in eerste instantie niks om je zorgen over te maken. Het lijkt alsof het een gevoelig plekje is waar hondlief graag geaaid wordt.

Echter omdat het een 16 jarige hond betreft en hij/zij dit pas enkele dagen doet KAN er meer aan de hand zijn. Het is zeker iets om even goed in de gaten te houden. Misschien heeft hij/zij pijn op die plek.

Als je ook maar enige twijfel hebt dan is het het beste om even langs je dierenarts te gaan.
Beter 10 keer te vaak dan 1 keer te laat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is er niks aan de hand, onze hond heeft dat altijd, is volgens mij gewoon 'kietelig' :-). Ook bij andere honden wel gezien.
Maar mocht ik het mis hebben, corrigeer me gerust :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vaak is dit een gebaar is van 'yes, stukkie naar links, ja dáar... ff doorgaan nog, néé stukkie naar rechts nu'.

juist omdat je het nog niet eerder is opgevallen heb ik mijn twijfels erbij.

je kan even goed naar je hondje kijken als ie dit weer doet.
als ie verder niet plots naar je opkijkt, af aanstalte maakt om weg te komen en er op zo'n moment ontspannen bij ligt, is is er waarschijnlijk niets aan de hand.

op zich is het niet verkeerd om oudere dieren periodiek eveen na te laten zien door de DA, dus ook al maak je je geen zorgen, misschien is dit wel een goed moment hiervoor?

het is en blijft natuurlijk wel een hondje van 16 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Op zich niets aan de hand,maar wel vreemd dat hij dit sinds kort doet.
Niets aan de hand hoor alle honden doen dat men noemt dat het krabreflex