Kunnen katten mensen vergeten?

Ik heb sinds 1,5 maand een kitten samen met mijn man in huis genomen. Ik werk niet dus ben altijd thuis geweest en ben eigenlijk ook een beetje de hoofdverzorgster. Nu ga ik een weekje weg en ben bang dat mijn kitten mij straks niet meer herkent of lief vind? Ik zal mij waarschijnlijk druk maken om niks maar toch ben ik er een beetje bang voor.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ze je vergeten maar niet anders kunnen. Ze kunnen ( denk ik) niet denken zovan he waar is ze nou. Maar ze herkennen je wel als je er weer bent. He die ken ik!!
Ritsuka
11 jaar geleden
Valt reuze mee hoor, ik had een kat die mij echt gemist had. Na 3 weken vakantie wilde ze gelijk op schoot liggen zodra ik binnen was, ik mocht mijn koffers niet eens uitpakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat een kat een vrouwtje als jou, die zó lief en zorgzaam is, echt niet vergeet! Mijn kat komt uit een particuliere kattenopvang (een soort asiel). Na een half jaar kwam de eigenaresse kijken hoe het met hem ging, hij herkende haar nog steeds!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik herken ook helemaal wat ritsuka zegt:)
don't worry

Het beste antwoord

Eerst en vooral moet je weten dat er een duidelijk onderscheid is tussen missen en vergeten. Je katje zal je geur echt niet vergeten als je een weekje wegbent. Als je terugkomt kan het zijn dat ze afstandelijk is, dat is echter niet omdat jij ze vergeten bent. Ze is gewoon een beetje aangedaan omdat jij ze een week verlaten hebt en dat je er dan weer staat of alles normaal is :) Maar het kan ook anders mss is je katje heel blij als jij er weer bent. Dat verschilt van kat tot kat.

Wees gerust je geur zal na een week nog altijd in dat kattenkopje zitten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

als je nou een jaar weg ging, maar een weekje, nee dat is geen probleem hoor.

een poes, die ik 3 dagen in huis had, moest voor verzorging maandag t/m vrijdag naar de dierenarts, ik bracht haar en stond met tranen in de ogen weer buiten, voelde me een verrader!

op vrijdag ging ik haar halen, ik kwam binnen en zei alleen haar naam... niks vergeten !
en deze poes had ik dus 3 dagen in huis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan zeker wel. Maar het hangt van hun interesse af, en ook van hoe lang ze je al kennen.

Een poes die ik een maand gehad heb, die keek nauwelijks nog naar me om na een aantal weken.
Maar een kat die ik al een tijdje had, en die echt niets van vreemden wil hebben, die deed gewoon heel vertrouwd tegen mij toen ik een paar jaar weg was. Ik denk wel dat hij me herkende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geen idee of ze het kunnen... toch denk ik dat ze je blijven herkennen. Accepteren en gelijk lief doen is een ander verhaal.

Heb mijn kat 10 jaar gehad, helaas weg moeten doen. heb dr na 3 weken opgezocht en het was een groot kroelfeest.

een van onze andere katten was echter na 3 dagen zwaar beledigd en liet zich niet zien toen we thuis kwamen. Waar we het lef vandaan haalden om haar ''alleen'' te laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn kleindochtertje kwam zonet haar katje ophalen na drie weken vakantie. Ze (het katje) hoorde de stem van mijn kleindochter terwijl ze in de tuin zat. Met drie grote sprongen kwam het katje aangevlogen en sprong in haar armen.

Als je goed voor een katje bent onthoudt ze dat heus wel!
Ivana
11 jaar geleden
Mijn poes is afgelopen voorjaar 14 dagen spoorloos geweest, na verhuizing nog niet echt bekent in de buurt en weggejaagd door een loslopende hond toen ik haar na 14 dagen weer vond(weggekropen onder wat planken omdat het stortregende) herkende ze me direct, kwam op me af en was gelijk weer aanhalig. Dus ik zou me over die week 'niet zo'n zorgen maken. Ik neem aan dat jou kitten ook nog niet naar buiten gaat en dus in haar verder vertrouwde omgeving is. Geniet van je weekje weg en daarna des te meer van je kitten :-)