Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt een hond nog herkent door wolven als een voormalig ''familielid''?

Of zou hij zonder pardon worden verscheurd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een hond, hoewel deze familie is aan de wolf, is voor een wolf toch vreemd. Acceptatie zal heel moeilijk zijn, dan wel niet onmogelijk. Over begrippen zoals verscheuringen laat ik mij niet uit. Een wolf is bang voor de mens en zal dus ook nooit in de buurt komen. Je hond is bang voor de wolf en zal dus ook niet in de buurt komen.

Er is overigens een hondenras die qua gedrag bijna lijkt op een wolf. Dit is bewust zo gefokt. Deze honden zijn eigenlijk alleen maar buiten te houden. Dit zijn de zogenaamde wolfshonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Sterker nog, een wolf van een andere roedel zou al zonder pardon worden verscheurd.

Ik denk dat het voor wolven niet zoveel uitmaakt of een ander dier van dezelfde soort of een verwante soort is. Het maakt uit of een ander dier onderdeel van de eigen groep is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat overleven ze niet. Niks familie; Ze worden zo verscheurd.
Denk maar aan Dolce en Zerbino. Zij konden het ook niet navertellen...

Toegevoegd na 2 minuten:
Ja, ik weet het: ik lees teveel....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Taurus;

Mijn vorige hond gromde na tien maanden al tegen haar eigen moeder toen die te dicht in de buurt van haar etensbak kwam; geen greintje herkenning meer, laat staan familiale gevoelens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er worden al eeuwen honden afgericht en gefokt om om op wolven te jagen. Ze zien die wolven niet als honden...
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Een wolf herkent zichzelf niet als wolf, dus hoe kan hij dan een ander als wolf herkennen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hond wordt inderdaad verscheurd. Verschillende wolven roedels zullen elkaar amper accepteren, laat staan een hond die vreemd gedrag vertoont en naar mensen ruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding