Wordt een hond nog herkent door wolven als een voormalig ''familielid''?

Of zou hij zonder pardon worden verscheurd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Een hond, hoewel deze familie is aan de wolf, is voor een wolf toch vreemd. Acceptatie zal heel moeilijk zijn, dan wel niet onmogelijk. Over begrippen zoals verscheuringen laat ik mij niet uit. Een wolf is bang voor de mens en zal dus ook nooit in de buurt komen. Je hond is bang voor de wolf en zal dus ook niet in de buurt komen.

Er is overigens een hondenras die qua gedrag bijna lijkt op een wolf. Dit is bewust zo gefokt. Deze honden zijn eigenlijk alleen maar buiten te houden. Dit zijn de zogenaamde wolfshonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Sterker nog, een wolf van een andere roedel zou al zonder pardon worden verscheurd.

Ik denk dat het voor wolven niet zoveel uitmaakt of een ander dier van dezelfde soort of een verwante soort is. Het maakt uit of een ander dier onderdeel van de eigen groep is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat overleven ze niet. Niks familie; Ze worden zo verscheurd.
Denk maar aan Dolce en Zerbino. Zij konden het ook niet navertellen...

Toegevoegd na 2 minuten:
Ja, ik weet het: ik lees teveel....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Taurus;

Mijn vorige hond gromde na tien maanden al tegen haar eigen moeder toen die te dicht in de buurt van haar etensbak kwam; geen greintje herkenning meer, laat staan familiale gevoelens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er worden al eeuwen honden afgericht en gefokt om om op wolven te jagen. Ze zien die wolven niet als honden...
14 jaar geleden
Een wolf herkent zichzelf niet als wolf, dus hoe kan hij dan een ander als wolf herkennen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hond wordt inderdaad verscheurd. Verschillende wolven roedels zullen elkaar amper accepteren, laat staan een hond die vreemd gedrag vertoont en naar mensen ruikt.