Een koikarper vijver draait voor het belangrijkste deel op een goed filtersysteem, dat dag en nacht, zomer en winter aan moet staan en dan is 1 m. diep voor in de winter uitstekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zal zeker lukken, heb zelf een vijver van 1 meter diepte met verschillende koi`s er in, wel altijd blijven filteren, ook als het vriest, door de doorstoming heb je nooit een dikke ijs laag in de vijver
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat de vijver 1 meter diep is, is het eerste belangrijk punt. Mits een 2de belangrijk punt: voldoende gasuitwisseling met de atmosfeer kan je de koi buiten in de vijver laten overwinteren. Je moet er dus ook voor zorgen dat de vijver minstens op 1 plek niet bevriest. Dit kan je doen met een luchtpompje, voldoende waterstroming aan het oppervlak of door geschikte voorwerpen op het wateroppervlak te leggen. Laat je creativiteit gewoon de vrije loop gaan zodat het wateroppervlak op minstens 1 plek niet kan bevriezen ;)